בכיר: למרות טענת הרוסים להשמדת סוללת הפטריוט ליד קייב היא רק ניזוקה

משרד ההגנה הרוסי דיווח כי סוללת הגנה אווירית אמריקאית MIM-104 "פטריוט" שהוצבה בצפון קייב ליד אתר הנוף "החוף הבודד" הושמדה על ידי טיל היפרסוני מסוג Kh-47M2 "קינזהל" לאחר שהסוללה כבר הספיקה לשגר 30 מתוך 30 טילי PAC-3 CRI שלה.

הדיווח על ההישג הכה מוצלח של הרוסים הפתיע אמצעי תקשורת גדולים בארה"ב שראו בכך מכה לתעשיית הנשק האמריקאית, הנחשבת לטובה בעולם, והם נגשו לבדוק את העובדות לאשורן.

פקיד אמריקאי בכיר אמר לרשת CNN שמערכת הפטריוט האמריקאית ככל הנראה נפגעה אך לא הושמדה מהטילים הרוסים. שנורו לעבר קייב אמש . הוא הוסיף כי ארה"ב עדיין מעריכה את הנזק, בין אם המערכת זקוקה לתחזוקה (מלאה בסדנה עורפית או אפילו צריך להוציאה מחוץ למדינה לשיקום)  או רק זקוקה לתיקון שניתן לבצע באתר עצמו.

מומחים בתחום מעירים כי "רכיבי הסוללה יכולים להיות במרחק של מספר ק"מ זה מזה (לדעתם עד 20 ק"מ) אז הם כנראה פגעו במשגר או במכ"ם אבל הסוללה בכללותה נשארה שלמה ואולי אף הוצאה זמנית מפעילות מבצעית , אבל בטח לא הושמדה כדברי משרד ההגנה הרוסי".

מומחים אחרים המכירים את דרך פעולתו של טיל ההיפר סוני הרוסי – קינצהל טוענים כי מה שרואים בסרטוני הפגיעה שהופצו ברשתות החברתיות רגע הפגיעה דומה יותר לפגיעת טיל שיוט מאשר פגיעת טיל היפר סוני . 

 

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות וסי אן אן