צו מעצר בינלאומי הוצא נגד נגיד הבנק המרכזי בלבנון

לאחר שסירב להופיע בפני מערכת המשפט הצרפתית לישיבת חקירה, באשמת הלבנת הון ומעילה בכספי ציבור, יחד עם אחיו ראג'ה ועוזרתו מריאן הוואייק, השופט הצרפתי, אוד בורוסי, פרסם צו מעצר בינלאומי נגד נגיד הבנק המרכזי של לבנון, ריאד סלאמה, כך אישר מקור המכיר את הנושא.

זה קרה, לאחר שסלמה סירב, היום, שלישי, להופיע בטענה שלא קיבל כל צו זימון ממערכת המשפט בלבנון.

נגיד בנק דו ליבן אמר כי החלטת השופט הצרפתי הינה "הפרה של החוקים הבסיסיים ביותר" וכי הוא יערער עליה, והוסיף כי השופט התעלם מהמועדים המשפטיים שנקבעו בחוק הצרפתי  " ולפיכך, אערער על החלטה זו, המהווה הפרה ברורה של החוקים".

מקור שיפוטי מיודע אישר לרשת -Al Arabiya.net, מוקדם יותר היום ,כי מערכת המשפט הלבנונית "נכשלה" ארבע פעמים להודיע ​​לנגיד על מועד ישיבת החקירה הצרפתית בהתאם לכללים.

כמה משקיפים מעריכים שסלמה לא קיבל "במתכוון" את צו הזימון, כך שהדבר היווה לו עילה משפטית להתחמק מהתייצבות בפני השופט הצרפתי מחשש למעצרו והרשעתו. 

ראוי לציין כי חוקרים אירופאים מצרפת, לוקסמבורג, גרמניה ובלגיה הגיעו שלוש פעמים השנה (2023) ללבנון, שם האזינו לסלאמה ולעדים נוספים בעניינו, כולל אחיו ראג'ה סלאמה ועוזרתו מריאן הווואיק, עובדים לשעבר של Banque du Liban ופקידים של כמה בנקים מסחריים.

החקירות האירופיות התמקדו ביחסים בין Banque du Liban לחברת "Fore Associates", הרשומה באיי הבתולה ויש לה משרד בביירות, והמוטב הכלכלי הוא אחיו של הנגיד המרכזי.

ואילו סלמה, אחיו ועוזרו אמורים להופיע בפני השופט החוקר הראשון בביירות, צ'רבל אבו סמרה, ב-18 במאי, ולטעון במסגרת התביעה נגדו.

الأسواق العربية on Twitter: "قاضية فرنسية تصدر مذكرة توقيف دولية بحق حاكم  مصرف #لبنان المركزي #رياض_سلامة #الأسواق_العربية https://t.co/eyCs2ltSSr" /  Twitter

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות