ירדן מאיימת על סוחרי סמים בסוריה: "הנשרים שלנו יעוטו על טרפם"

הודעות טקסט הגיעו למספרם של מספר אנשים, החשודים בסחר והברחת סמים במחוזות דרעא וא-סוויידה בדרום סוריה, הקוראות להם להיכנע למשמר הגבול הירדני, ומזהירים אותם מפני גורל דומה לזה של מרעי אל-רמאטן (אסקובר הסורי) , לפי אתר החדשות בדרום סוריה – "סואידא 24".

לפי דיווח שפרסם אתר החדשות As-Suwayda 24, תוכן הודעות הטקסט, שהגיעו ממספרים ירדניים, היה כדלקמן; "אנחנו יודעים מי אתה, התנועות שלך מנוטרות, הפגישות שלך נחשפות. אתם תורמים לחבל במוחם של עמנו, ולמענם לא נרחם על אף אחד מכם. הנשרים של ירדן ימריאו ויעוטו על טרפם ונצוד פושע אחד אחרי השני . מרעי אל-ראמת'ן היה הראשון אך לא האחרון."

 

"תסגירו עצכם לכוחות משמר הגבול הירדני בטרם יפוג המועד והם יתחילו לפעול נגדכם וגורלכם יהיה זהה לגורל מרעי אל-רמאת'ן. אתם לא תימלטו מעונש מידי חיילי צבא ירדן, לא משנה מה תעשו. החמוש הירדני".

עם זאת, אתר "סויידה 24" לא אישר האם שלטונות ירדן באמת עומדים מאחורי הודעות הטקסט הללו, אלא אישרו כי הם הגיעו למספר לא מבוטל מהחשודים בהברחת סמים, במיוחד אלו המתגוררים בסמוך לאזורי הגבול בין סוריה לירדן.

ראוי לציין כי מטוסי הקרב הירדנים תקפו בשבוע שעבר את ביתו של מרעי רואשיד אל-ראמת'ן בכפר אל-שעב, דרומית מזרחית לנפת אל-סווידא, והרגו אותו, אשתו וחמישה מילדיהם.

האתר "סויידה 24" חשף כי רבים מהחשודים בסחר בסמים בדרום סוריה הסתתרו לאחר התקיפה הירדנית האחרונה, ונקטו במספר צעדים, כמו החלפת מקומות מגוריהם והחלפת מכוניותיהם, לאחר שנהנו מתנועה חופשית בשנים האחרונות, כתוצאה מהמטרייה הביטחונית שהעניקו להם שירותי הביטחון, המודיעין וצבא סוריה.

שלטונות ירדן רואים בזרם הסמים מסוריה איום על ביטחונם הלאומי.

קרדיט: בלדי ניוז