הצלחה מדהימה: אוקראינה יירטה את כל הטילים הרוסיים ששוגרו לשטחה אמש

המפקד העליון של הכוחות המזוינים של אוקראינה, ולרי זלוז'ני, אמר ביום שלישי כי צבא ארצו הפיל את כל 18 הטילים ששיגרה רוסיה בהתקפה אינטנסיבית על אוקראינה אמש.

Zalughani אמר באמצעות אפליקציית "טלגרם" כי רוסיה שיגרה שישה טילים בליסטיים של קנצאל מכלי טיס, תשעה טילי שיוט מסוג קליבר מספינות בים השחור ושלושה טילי איסקנדר מבסיסי יבשה.

 

חיל האוויר האוקראיני אמר כי הפיל שישה מל"טים מתאבדים מתוצרת איראן מדגם  שאהד ושלושה מל"טי סיור, לפי רויטרס.

סוכנות "Agence France Presse" דיווחה מוקדם יותר כי נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, חזר לקייב לאחר סיבוב הופעות באירופה שבמהלכו קיבל התחייבויות לספק לארצו מל"טי תקיפה וטילי קרקע-אוויר, והביע אופטימיות כי קייב עשויה לקבל גם בעתיד מטוסי קרב נוספים.

"אני חוזר לארצי עם… כלי נשק חזקים חדשים לחזית", אמר זלנסקי בהודעת וידאו בתום סיור בן שלושה ימים בממלכה המאוחדת.

מקבילו הצרפתי, עמנואל מקרון, אישר, ביום שני בערב, כי נכון לעכשיו הוא "פתח את הדלת להכשרת טייסים אוקראינים".

ביקורו של זלנסקי בבירה הבריטית הגיע בעקבות ביקוריו ברומא, ברלין ובפריז, ובזמן שבו אוקראינה הודיעה כי זכתה ל"הצלחה הראשונה" בהתקפתה בסביבת מזרח העיר בחמוט שבו התרכזו הקרבות במשך החודשים האחרונים.

 

מוסקבה מתקדמת בבחמוט

מנגד, רוסיה אומרת שהיא מתקדמת בתוך העיר הזו, שבה היא מנסה ללא הצלחה להשתלט עליה מאז הקיץ שעבר, למרות האבדות הכבדות.

אלא שהזמן להתקפת הנגד, שהוכרז כקרובה, טרם הגיע לדברי זלנסקי, שהדגיש את "ההיערכות" למבצעים, והדגיש כי קייב "צריכה יותר זמן".

לאחר שפגש את ראש ממשלת בריטניה ריצ'י סונק במעון הקיץ של ראשי ממשלת בריטניה בצ'קרס, צפון מערב לונדון, זלנסקי הודה שזו "תקופה קשה".

קרדיט: אלחורה