מיהו האיש החשוב ביותר בג'יהאד האסלאמי ?

בעבר כתבתי אודותיו והיום הזדמנות נוספת לרענן מיהו האיש החשוב ביותר בג'יהאד האסלאמי, יותר מזיאד נח'אלה, המזכ"ל, בן חסותה של טהראן. אכרם עג'ורי (אבו מוחמד) נחשב לרמטכ"ל הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. הוא בשנות הששים לחייו, יליד רצועת עזה.

עג'ורי הצטרף לג'יהאד האסלאמי במהלך שנות השמונים. בהמשך גורש על ידי ישראל בשל מעורבותו בטרור והשתקע בדמשק. בשנת 2018, נבחר לראשונה כחבר בלשכה המדינית של הארגון. בבחירות הבאות שנערכו מוקדם יותר השנה הוא כבר זכה להכי הרבה קולות מבין כל המועמדים.

עג'ורי נחשב מפקד נערץ בשורות הג'יהאד האיסלאמי. הוא אחראי על בניית כוחה של הזרוע הצבאית ועל הכוונת הטרור כנגד ישראל מכל הזירות. עג'ורי מצוי בקשר קרוב עם ראשי חיזבאללה וכן בידידות אישית עם בכיר החמאס, סאלח אל עארורי.

בין שאר משימותיו אספקת רקטות ואמל"ח לרצועה ולאנשי הג'יהאד בלבנון ובגדה, תוך ניצול קשריו הענפים במשמרות המהפכה של איראן. יש המגדירים אותו כ"קצין הקישור" בין הג'יהאד האסלאמי לאיראן. עג'ורי נחשב לאיש הכספים של הארגון ומכאן גם עוצמתו.

הוא נחשב, בשל אופי עבודתו, כאחד המנהיגים המסתוריים ביותר בג'יהאד האסלאמי, ולכן הופעותיו בציבור מועטות ביותר. מעבר לכך ניכר מאמץ מכוון של הארגון לא לחשוף את פניו בפומבי. עג'ורי עלה לכותרות בשלהי 2019 אז ישראל ניסתה לחסלו באחת מדירות המסתור שלו בפאתי דמשק בעת שעמד להיפגש עם בכירי משמרות המהפכה. הוא לא נפגע אך בנו , מעאז, נהרג. מאז ניסיון החיסול, עג'ורי ממשיך לפעול ולתפעל את הזרוע הצבאית תוך שהוא מדלג בין דירות מסתור בדמשק, ביירות וטהראן.

מאז תחילת השנה הנוכחית, התראיין פעמיים (לערוצי אלג'זירה ואל מיאדין) תוך הסתרת פניו. הוא הדגיש במהלך דבריו את המאבק המזוין כאופציה היחידה של הפלסטינים. הוא אף ציין את חשיבות "אחדות הזירות" במערכה הבאה עם ישראל.

התנועה של האימאם חומייני משנה משוואות גלובליות: הג'יהאד האסלאמי- חדשות  פוליטי -Tasnim News Agency | Tasnim News Agency

קרדיט: דורון פסקין – הכסף שמניע את המזרח התיכון   קרדיט לתמונה: תסנים