המו"מ על הפסקת האש בעזה. מדוע לא הבשילה עד כה? מי מאחורי? ומה חדש?

הפסקת האש בעזה לא הבשילה לכדי מציאות היום ב-9 בערב , למרות שהיה כבר הסכמה עקרונית לכך , לא בגלל התנגדות הג'יהאד האיסלמי , שמנהיגיו בעזה רואים איך בתיהם הולכים ונעלמים תחת מטר הפצצות מטוסי הקרב הישראלים , אלא בגלל החמאס .

( בית משפחת אל-מסרי בבית לאהיה, בית משפחת אל-סומאירי בשכונת אל-קרארה, בית משפחת אגה בשכונת אל- קרארה ובית משפחת בסאלה בדיר אל-בלח….רשימה חלקית וזמנית בלבד)

החמאס מתעקש שישראל תתחייב מחדש שלא תמשיך במדיניות הסיכולים הממוקדים של בכירים בעזה , וזאת בעיקר כדי להציל את ראשיהם ואת בני משפחותיהם.

הם ראו בעיניים כלות איך אחרי שירדן חיסלה בכיר סורי (סוחר הסמים "אסקובר הסורי) ואת כל בני משפחתו ואף מדינה לא צייצה מכך , ישראל מיהרה והרחיבה את גבולות הגזרה וחיסלה 3 בכירים מהג'יהאד האיסלמי , ונוכחות בני משפחותיהם , בחלק מהמקרים, לא הפריעה לחיסול , אפילו שבנזק ההיקפי נהרגו ילדים ונשים.

 

מנהיגי החמאס חוששים מאוד שבעתיד הלא רחוק, ובמיוחד שלכולם נדמה שפעולה ישראלית נגד איראן תצית מיידית את כל האזור, גם הם ומשפחותיהם ייעלמו תחת אבק ההפצצות הישראליות, ולכן התעקשותם לקבל התחייבות ישראלית מתאימה.

המצב כרגע , על פי הערכה, הוא שישראל מוכנה להתחייב מחדש להפסיק את פעולות החיסול הממוקד אך היא דורשת שמספר אישים משורות הג'יהאד האיסלמי , וככל הנראה מקושרים היטב עם האיראנים, שכולם חושדים שהם מאחורי הצתת האזור של עצם ימים אלו, ייצאו מרצועת עזה לגלות באחת ממדינות ערב, הרחק מגבולות ישראל.

כרגע הן החמאס והן הג'יהאד מסרבות לקבל דרישה זאת וישראל ממשיכה במהלך של השמדת בתי בכירי הג'יהאד בעזה.

ולנו לא נותר אלא להמתין ולראות מתי בכירי הטרוריסטים בעזה, באשר הם, יישברו ויסכימו על גלות מרצון? או מתי ביבי יחליט לוותר ולחתום על הסכם ,"על הקרח", מחדש?

אמנם רשת החדשות הקטארית – אלג'זירה מדווחת על דרישות שונות של הג'יהאד כמו "מסירת גופתו של חאדר עדנאן" או "עצירת פעילות הסיכול של צה"ל בשטחים" או "ביטול צעדת הדגלים המתוכננת לשבוע הבא" , אך כל אלו הם "עיזים" שהוכנסו למו"מ תוך כוונה לוותר אחר כך על דרישות אבסורדיות שכאלו  תמורת ויתורים ישראלים מקבילים המתייחסים ישירות לענייני עזה ודרישות החמאס.

תמונה

קרדיט לתמונה: אלמיאדין