שר החוץ הטורקי חושף: ארה"ב ביקשה מאיתנו למסור לה את מערכת ה- אס-400

שר החוץ הטורקי מבלוט קאווזוגלו חשף את בקשת ארצות הברית מטורקיה לשלוח את מערכת ההגנה הרוסית S-400 לאוקראינה, והצביע על כך שארצו דחתה את ההצעה האמריקנית משום שהיא מבקשת להתערב בריבונות הטורקית.

השר הטורקי הוסיף, כפי שדיווחה סוכנות אנאדולו , כי וושינגטון הציעה פעם לטורקיה לשלוח לאוקראינה את מערכת ההגנה מפני טילים S-400, אותה קנתה מרוסיה ואשר ארצות הברית התנגדה לה, אך דחינו את ההצעה הזו.

ארצות הברית הציעה לטורקיה להעביר את המערכת לארצות הברית או למדינה אחרת, כולל אוקראינה, לצורך שימוש במלחמה נגד רוסיה.

"ארה"ב ביקשה מאיתנו לשלוח טילי S-400 לאוקראינה, ואמרנו לא", אמר, והסביר שההצעות הללו אינן מקובלות מכיוון שהן שואפות להפר את הריבונות הטורקית.

קרדיט: משרד ההגנה הרוסי

 

מספר גורמים טורקים אישרו כי טורקיה קנתה את טילי ה-S-400 כעניין של ביטחון לאומי וכי לאף מדינה אחרת אין את הזכות להתערב בכך.

בשנת 2017 קיימה אנקרה דיונים ממושכים עם וושינגטון לרכישת מערכת הגנה אווירית "פטריוט" מארצות הברית, אך הדבר לא התאפשר, מה שגרם לה לפנות לרוסיה כדי להשיג את מערכת ה-S-400 העדכנית ביותר.

קניה זאת נתקלה בהתנגדות של גורמים אמריקאים בטענה שה-S-400 לא יהיה תואם למערכות נאט"ו.

מנגד, קאווזוגלו הדגיש כי טילי ה-S-400 לא ישולבו במערכות נאט"ו ולא יהוו כל איום על הברית או על כלי הנשק שלה, והצביע על כך שאנקרה הציעה שוב ושוב להקים ועדה שתבהיר עניין זה.

בתשובה לשאלה על חזרה לתוכנית ה- F-35, הוא אמר כי אנקרה לא רוצה לחזור לתוכנית אבל רוצה בחזרה את הכסף ששילמה לרכישת מטוסי הקרב לפני שעזבה את התוכנית, מאחר והמטוסים לא נמסרו מעולם.

הוא הסביר כי אנקרה "מייצרת כעת מטוס קרב משלנו", והוסיף כי טורקיה רוצה גם לשפר את היחסים עם ארצות הברית וכי המנגנונים הדרושים הופעלו כדי להשיג מטרה זו.

سويسرا تختار أخيرًا مقاتلات إف-35 الشبح الأمريكية – موقع الدفاع العربي

קרדיט: אוריינט ניוז   קרדיט לתמונה: צבא ארה"ב