טהראן: ​​מוכנים לספק לסוריה את הנשק ההגנתי החדיש ביותר ללחימה בטרור

שר ההגנה האיראני תא"ל מוחמד רזא אשטיאני אומר שארצו מוכנה לשתף פעולה עם סוריה בבניית מפעלים והשקת קווי ייצור למערכות נשק הגנתיים אסטרטגיים.

שר ההגנה האיראני תא"ל מוחמד רזא אשטיאני אישר היום, שני, כי "איראן מוכנה לספק לכוחות המזוינים הסורים את הנשק ההגנתי החדיש ביותר".

אשטיאני אמר, במהלך פגישתו עם מקבילו הסורי, הגנרל עלי עבאס, בדמשק, כי "הגיע הזמן לשיקום ושגשוג בסוריה בתחומים שונים", בהתייחסו ל"מאמצי הדיפלומטיה הביטחונית של איראן בסוריה ופגישה מרובעת במוסקבה במטרה להשיג יציבות ביטחונית", לפי סוכנות החדשות האיראניות "IRNA".

עוד הדגיש אשטיאני כי "איראן מוכנה לשתף פעולה עם סוריה בבניית מפעלים והשקת קווי ייצור למערכות נשק הגנתי אסטרטגיים, על מנת להגביר את ביטחון העם הסורי ועל מנת להקים תשתית הגנה רב צדדית ולחזק את בסיס תעשיית הנשק בסוריה. "

 

"חיזוק הבסיס ההגנתי של סוריה יהפוך אותה מוכנה יותר להילחם בטרור"

שר ההגנה הסורי, הגנרל עלי עבאס, מצדו אישר כי "ביטחונה ויציבותה של סוריה  הוקמה בתמיכת האחים האיראנים שהם חבריהם האמיתיים".

לדבריו, "חיזוק הבסיס ההגנתי של סוריה יהפוך אותה ליותר מוכנה להילחם בטרור, שכן הוא אחד מצירי ההתנגדות".

עבאס גם הביע את "הערכתו לתמיכה שמעניק משרד ההגנה האיראני בתחום הדיפלומטיה הביטחונית", והוסיף כי "האויבים לא חוסכים במאמץ כדי לפגוע ביחסי האחווה והידידות בין סוריה לאיראן".

 

טהראן תשקם ותחדש את שדות התעופה בסוריה

ראש ארגון התעופה האזרחית האיראני, מוחמד מוחמדי בכש, אישר את הגידול במספר הטיסות בין איראן לסוריה, והצביע על כך שטהרן תשקם ותחדש את שדות התעופה בסוריה , כולל נמל התעופה של דמשק.

בהצהרותיו התייחס מוחמד מוחמדי בכש לביקורו האחרון של שר הדרכים האיראני בדמשק, והדגיש כי הביקור התקיים בתוקף תפקידו של השר כראש הצד האיראני בוועדה הכלכלית המשותפת עם סוריה, על פי דיווח סוכנות "תסנים" האיראנית.

ביום חמישי האחרון חתמו נשיא סוריה בשאר אל-אסד ומקבילו האיראני, איברהים ראיסי, על מזכר הבנות לשיתוף פעולה אסטרטגי מקיף ארוך טווח בין דמשק לטהראן, וכן פרוטוקול של פגישה לשיתוף פעולה בתחום הרכבות והתעופה האזרחית, וכן על מזכר הבנות הקשור לתחום הקמת שטחים לסחר חופשי בין שתי המדינות סוריה ואיראן.

ביקורו של נשיא איראן והמשלחת הנלווית לו בבירת סוריה, דמשק, הוא הראשון מסוגו מזה 13 שנים, שבא בעקבות הזמנה רשמית של מקבילו הסורי, בשאר אל-אסד.

קרדיט: אלמיאדין