איראן מפנה את המפקדה של ​​משמרות המהפכה באזורי דיר א-זור במזרח סוריה

משמרות המהפכה האיראנים פינו בשבת 3 מפקדות באזור הכפרי של דיר א-זור שבמזרח סוריה, והוציא ממפקדותיהם תחמושת, ציוד ולוחמים, מבלי להסביר את הסיבות.

רשת החדשות North-Press, המקורבת ל-SDF, אמרה, בציטוט מקור צבאי עלום שם במשמרות המהפכה , כי האחרונה פינתה את המפקדה הלוגיסטית ליד מקדש "עין עלי" בפאתי האזור המדברי של אלמיאדין, והעביר את החומרים הלוגיסטיים ותחמושת שמאוחסנת בו לכיוון גבול סוריה-עיראק.

המשמרות העביר את לוחמיו המוצבים בבניין אל-פאיהא במרכז העיירה אל-מיאדין , חילק אותם לנקודות סמוכות והוריד את דגלו מהבניין, לפי האתר.

משמרות המהפכה רוקנו מפקדה שלישית בפאתי אל-מיאדין, רוב לוחמיה מחזיקים באזרחות עיראקית, לפי North-Press, והעבירו אותם למרכז התרבות האיראני בעיירה אל- בוקמאל .

קרדיט: רשתות חברתיות

מיליציות איראניות בדיר אזור

עשרות מיליציות, כולל איראניות ומקומיות, פרוסות בנפת דיר א-זור, שנכנסו לסוריה כדי לתמוך בכוחות המשטר בדיכוי ההפגנות בסוריה.

האזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור , מהעיר אל-מיאדין במערב לאזור אל-בוקמאל על גבול סוריה-עיראק, נמצא בשליטה מלאה של איראן מאז סוף 2017.

האיראנים גם הקימו מיליציות מקומיות רבות כדי להדוף התקפות חוזרות ונשנות של ארגון " דאעש " על האזור שהם שולטים באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור.

המיליציות האיראניות מנסות   להרחיב את שטחי השפעתן בדיר א-זור על ידי הגדלת מספר לוחמיהן באזור, והתקרבות לאנשים באמצעות המרכזים ה"תרבותיים" שלהן.

קרדיט: סוריה טי וי