ראש המודיעין הצבאי: רוסיה כבר לא מסוגלת לפתוח במתקפה רצינית באוקראינה

ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה, קיריו בודאנוב, אמר ביום ראשון כי רוסיה אינה יכולה עוד לפתוח במתקפה רצינית בשום מקום באוקראינה.

"נכון להיום, לרוסיה אין עוד את היכולות הצבאיות, הכלכליות או הפוליטיות לעשות ניסיון נוסף לפתוח במתקפה רצינית בכל מקום באוקראינה", צוטט בודאנוב על ידי סוכנות הידיעות האוקראינית.

 

צבירת מלאי טילים

בודאנוב הוסיף כי רוסיה מבקשת לאגור ולהצטייד בטילים מסוימים במאמץ לשבש את מתקפת הנגד האוקראינית.

הצהרותיו של הבכיר בצבא האוקראיני הגיעו לאחר חילוקי דעות חריפים בין קבוצת וגנר למשרד ההגנה הרוסי.

WATCH: Russia and Ukraine - 1 year of war - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות

 

חילוקי דעות בין מיליציית וגנר לצבא הרוסי

אתמול, שבת, הודיע ​​מפקדו של וגנר, יבגני פריגוז'ין, כי ביקש רשות ממוסקבה למסור את אתרי כוחותיו בבכמוט, מרכז הלחימה במזרח אוקראינה, לכוחותיו של מנהיג צ'צ'ניה רמזן קדירוב, במחאה על מחסור בתחמושת.

"אני מבקש מכם להוציא צו קרבי לפני חצות ב-10 במאי, להעביר את עמדות קבוצת וגנר ליחידות גדוד אחמ"ת בכמוט ובסביבתה", אמר יבגני במכתב שהופנה לשויגו, והאשים את הרמטכ"ל באספקת רק 32% מהתחמושת הנדרשת מאז אוקטובר האחרון.

 

חזר בו לאחר קבלת הבטחה

אולם היום הוא חזר בו והודיע ​​בהצהרות חדשות כי קיבל הבטחות מרוסיה לספק לכוחותיו את הנשק והתחמושת הדרושים להם, עוד הלילה.

במשך חודשים מאשים פריגוז'ין את המטה הכללי הרוסי בכך שלא סיפק לקבוצתו כמות מספקת של תחמושת, ובכך מנע ממנה להשיג ניצחון בבכמוט שהצבא הסדיר לא הצליח להשיג, מה שגרם לה בחודשים האחרונים אבדות כבדות בניסיונו להשתלט על כל העיר האוקראינית, לאחר שכבשה כבר חלק גדול ממנה.

בעוד שהקרמלין מכחיש כי קיים מתיחות כלשהי בשורות כוחותיו הנלחמים על אדמת אוקראינה, הצהרותיו של פריגוז'ין מוכיחות את ההיפך.

קרדיט: אלערביה