תוכנית המזון העולמית מפסיקה חלקית את הסיוע שלה לפלסטינים

בכיר בתוכנית המזון העולמית בשטחים הפלסטיניים אמר, ביום ראשון, כי התוכנית תפסיק את סיוע המזון ליותר מ-200,000 פלסטינים, החל מהחודש הבא, בשל מחסור "חמור" במימון.

"לאור המחסור החמור במימון, WFP נאלצת לעשות בחירות כואבות בשל משאבים מוגבלים", אמר לרויטרס בטלפון מירושלים סאמר עבד אל ג'אבר, מנהל  WFP בשטחים הפלסטיניים.

"תוכנית המזון העולמית תיאלץ להתחיל להשעות את הסיוע ליותר מ-200,000 אנשים, או 60% מהמקרים הנוכחיים, מיוני", הוסיף.

ההחלטה תשפיע באופן לא פרופורציונלי על משפחות בעזה, בעלות השיעור הגבוה ביותר של חוסר ביטחון תזונתי ועוני בשטחים הפלסטיניים, כמו גם בגדה המערבית.

 

תכנית האו"ם מספקת לפלסטינים נזקקים שוברים חודשיים (קופונים) בשווי $10.30 לאדם, כמו גם מוצרי מזון. ההחלטה על ההשעיה תכסה את שני ההיבטים של הסיוע.

בעזה, המנוהלת על ידי החמאס מאז 2007, יש 2.3 מיליון אנשים, 45% מהם מובטלים ו-80% תלויים בסיוע בינלאומי, על פי רישומים פלסטינים ונתוני האו"ם.

"תכנית המזון העולמית מודעת להשלכות של החלטה קשה ובלתי נמנעת זו על מאות אלפים התלויים גם בסיוע מזון כדי לספק את צרכיהם החיוניים", אמר עבדול ג'אבר.

תנועת אנשים וסחורות הוגבלה במשך שנים במסגרת הסגר שהטילה ישראל על הרצועה, בנוסף לאמצעי הביטחון המצריים.

 

התוכנית תמשיך לסייע ל-140,000 בני אדם בעזה ובגדה המערבית, אמר עבד אל ג'אבר, והוסיף כי ההחלטה על ההשעיה התקבלה כדי להציל אנשים שנמצאים בסיכון הגבוה ביותר שלא יוכלו להרשות לעצמם מזון.

הוא הוסיף שאם ה-WFP לא יקבל מימון, הוא יצטרך להשעות לחלוטין את הסיוע במזון ובכסף עד אוגוסט.

עשרות פלסטינים קראו "לא לרעב" במחאה שארגנו מול מטה תוכנית המזון העולמית בעיר עזה כדי למחות נגד ההחלטה.

برنامج الأغذية العالمي يعلق مساعداته للفلسطينيين بسبب نقص التمويل | النهار  العربي

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: א-נהאר