הנאום המרגש של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי בכנסת ישראל שהתקשורת התעלמה

קווין מקארתי, יו"ר בית הנבחרים, הגיע לישראל בראש משלחת דו-מפלגתית לרגל יום העצמאות שלנו. כלומר, הוא לא ייצג רק את עצמו כשאמר: "זה כבוד להצטרף אליכם בירושלים, עיר הבירה הנצחית של ישראל. היום אני מדבר לא כיושב ראש בית הנבחרים, אלא כחבר".

הנה רק חלק מהטקסט שלו, שמזכיר לנו את הבסיס שלפעמים נשכח: "לאחר שגורשתם מכאן בכוח לפני אלפיים שנה, שמרתם על אמונה ומעולם לא התייאשתם. גם ב-75 השנים האחרונות נתקלתם בהרבה איומים חיצוניים, אבל ישראל משגשגת הודות לערכים שלכם ולנחישות שלכם. 75 שנים זה כמו רגע קטן בתולדותיכם. אין אומה אחרת עם היסטוריה כזו: כבר לפני 3,500 משה הוציא את בני ישראל ממצרים למדבר, והחזיר אותם לפה. כאן בניתם את בית המקדש. הוא נחרב, אבל הרוח שלו נשארה. אנחנו רואים את הרוח הזה במדינת ישראל בכל יום. כמו שכתב דוד המלך: אלוקים בירך אתכם מציון, ואתם רואים בטוב ירושלים, כל ימי חייכם. אתם תראו את הילדים של הילדים שלכם חיים בשלום בישראל.

 

"הלידה שלכם מחדש היא לא פחות מנס מודרני, ותודה לכם על כך. המקור לנס הזה הוא האנשים של ישראל. בימים החשוכים, כשגורשתם מפה, הנביא ישעיהו ניבא עתיד טוב יותר ואמר: 'קומי, עורי, כי בא אורך'. חברים, היום האור של ישראל מאיר יותר מאי פעם.

"למרות איום תמידי של הטרור, ישראל נשארה הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. הכלכלה שלה, שפעם התבססה על תלושי הקצאת מזון, מדורגת היום כמדינה מובילה בעולם. השווקים שלה דינמיים, אנשיה כישרוניים ויצירתיים, מגזר ההייטק שלה העניק לה בצדק את השם 'אומת הסטארט אפ'.

 

בנימין זאב הרצל אמר: תנו לנו חתיכת אדמה, ואנחנו נעשה את השאר. הוא צדק. זהו סיפור של הישרדות מול כל הסכנות, של מלחמה בטרור, של חלוציות, של מחויבות למשפחה ולחירות ולאמונה באלוקים. זה סיפור של הפרחת השממה, סיפור של תקווה שממשיכה לתת השראה למיליונים ברחבי העולם, ובפרט לי ולבני עמי.

לכן אני גאה שארצות הברית הכירה בכם כמדינה רק 11 דקות אחרי הכרזת העצמאות. היינו הראשונים שעשו זאת. אנחנו מודים לכם על החברות. אנחנו אומה טובה יותר הודות לכם".

 

מקארתי המשיך לדבר ארוכות נגד איראן ונגד סין ונגד ה-BDS, וגם בעד עוד הסכמי שלום שייחתמו במסגרת הסכמי אברהם, וסיים כך: "שאלוקים יברך אתכם, שאלוקים יברך את אמריקה, שאלוקים יברך את היחסים המיוחדים שלנו, לפחות לעוד 75 שנה. תודה".

מליאת הכנסת הייתה מלאה מתמיד. הנוכחים הריעו ארוכות. אנחנו צריכים אורח מבחוץ כדי שלטקסט פרו-ישראלי כזה יריעו ביחד בעמידה נתניהו, גנץ, לפיד, כולם.

Kevin McCarthy | The man who would be king - The Hindu

 

קרדיט : מתוך הטור השבועי של העיתונאית סיוון רהב מאיר  קרדיט לתמונה: הינדו