ישראל מדרדרת במדד חופש העיתונות העולמי של ארגון עיתונאים ללא גבולות

הדוח השנתי על חופש העיתונות העולמי של ארגון עיתונאים ללא גבולות מציב את ישראל במקום ה-97 מתוך 180 מדינות, ירידה של 11 מקומות לעומת השנה שעברה. "הנוף התקשורתי בישראל התערער בעקבות עלייתה לשלטון של ממשלה שמאיימת על חופש העיתונות", ציינו מחברי הדוח.

נורבגיה ממשיכה להוביל את הדירוג השנתי של חופש העיתונות, זו השנה השביעית ברציפות, בעוד שבמקום השני מפתיעה אירלנד עם עלייה של ארבעה מקומות, ואחריה דנמרק, שבדיה ופינלנד. האחרונה היא קוריאה הצפונית ולפניה נמצאות סין ווייטנאם.

ארה"ב הגיעה למקום ה-45 אחרי ירידה של שלושה מקומות לעומת השנה שעברה, רוסיה ירדה מהמקום ה-155 ל-164, הודו ירדה 11 שלבים למקום ה-161 וטורקיה ירדה 16 שלבים למקום ה-165. איראן נמצאת במקום ה-177, שיפור של מקום אחד, על אף שהיא "חיזקה את מעמדה כאחת המדינות הרודניות ביותר" בעקבות מחאת החג'אב.

באופן כללי, הדוח אינו מספק תמונת מצב אופטימית עבור העיתונות בעולם, כאשר בשבע מתוך עשר מדינות מצב העיתונות מוגדר "רע" ורק בשלוש הוא "מספק". בארגון גם התריעו מפני הסכנות הגוברות של מידע כוזב, כאשר "ההבדל מתערפל בין אמת ושקר, בין אמיתי ומלאכותי, בין עובדות ותחבולות".

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי