אוקראינה ביטלה הסכמי שת"פ כלכליים ומסחריים עם סוריה

הפרלמנט האוקראיני הודיע, בהצהרה שפרסמה סוכנות "אוקראינפורם" האוקראינית, כי אימץ חוק שמסיים את ההסכם שנחתם בין ממשלת אוקראינה לבין משטר אסד בנוגע לשיתוף פעולה בתחום המסחרי, הכלכלי והטכני.
ההצהרה ציינה כי העברת החוק מטרתה להגן על אינטרסים לאומיים בכל הנוגע ליחסים הדיפלומטיים בין אוקראינה למשטר אסד, התומך בהנהגה הצבאית והפוליטית של רוסיה בפלישה הצבאית שלה לאוקראינה.
ביוני 2022 ניתקה אוקראינה את היחסים הדיפלומטיים שלה עם משטר אסד והטילה אמברגו סחר לאחר שסוריה הכירה בעצמאותם של חלקים מאזורי "דונייצק ולוהנסק" האוקראינים, ומאוחר יותר הכירה בכך שהם חלק מרוסיה.

על עיקרון ההדדיות, משרד החוץ הסורי הודיע ​​על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם אוקראינה, ביולי 2022, בתגובה להחלטה האוקראינית לנתק את היחסים עמה.

במרץ האחרון הטילה אוקראינה  סנקציות על רשימה שכללה 300 בני אדם ו-141 ישויות משפטיות, כולל בשאר אסד, נשיא סוריה, ראש ממשלתו, חוסיין ארנוס, ושר החוץ שלו, פייסל אל-מקדאד, בעוד הרוב המכריע של האנשים ברשימה הם מרוסיה וחלקם מאיראן.
הסנקציות שהוטלו מורכבות מ-11 סעיפים, כאשר החשוב שבהם הוא הקפאת נכסים, הגבלת פעולות מסחריות, הגבלת מעבר משאבים, טיסות ותחבורה ברחבי שטחה של אוקראינה, והשעיית ההתחייבויות הכלכליות והפיננסיות וכי הסנקציות יימשכו עשר שנים.

קרדיט: אלדוראר