נשיא איראן חותם על שמונה מזכרי הבנות עם הנשיא אסד בעת ביקורו בדמשק

סוכנות הידיעות של המשטר, SANA, מסרה כי נשיא איראן איברהים ראיסי חתם על שמונה מזכרי הבנות עם הנשיא בשאר אל-אסד, היום, רביעי, במהלך ביקורו של ראיסי בדמשק.
מהסוכנות נמסר כי התזכירים שנחתמו בין ראיסי לבשאר אל-אסד כללו מזכר הבנות לשיתוף פעולה בתחום החקלאי, מזכר הבנות בנושא הכרה הדדית בשטרי מטען ימיים, פרוטוקול פגישה לשיתוף פעולה בתחום הרכבות, התעופה האזרחית, ומזכר הבנות בתחום השטחים החופשיים.

שני הצדדים חתמו גם על מזכר הבנות בין המרכז הלאומי לרעידות אדמה בסוריה לבין המכון הבינלאומי להנדסה סייסמית באיראן , מזכר הבנות לשיתוף פעולה בתחום התקשורת והמידע ומזכר הבנות לשיתוף פעולה בתחום שדה הנפט בין שתי המדינות.

ראיסי בסוריה

נשיא איראן איברהים ראיסי הגיע הבוקר, יום רביעי, לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק לביקור רשמי בן יומיים בסוריה, בביקור הראשון של נשיא איראן בסוריה מאז 2010.

במהלך ביקורו, ראיסי יקיים   דיונים פוליטיים וכלכליים נרחבים עם ראש המשטר הסורי,  בשאר אל-אסד , ולאחר מכן יחתום על מספר הסכמים, כך לפי סוכנות הידיעות של המשטר, SANA.

ראיסי מלווה במהלך ביקורו בסוריה על ידי שר החוץ  חוסיין אמיר עבדולהיאן , שר ההגנה מוחמד רזה אשטיאני, שר הנפט ג'וואד אוג'י, שר הכבישים והפיתוח העירוני מהרדד בזרבש, שר התקשורת וטכנולוגיית המידע איסה זרעפור, ראש לשכת הנשיאות גולמחוסיין איסמעילי, ונציג מועצת השרים. מועצת השורא עבאס קאלרו, לפי סוכנות הידיעות האיראנית "IRNA".

אדמות וחברות סוריות בתמורה לחובות איראניים

בשבוע שעבר קיימה הוועדה הכלכלית הסורית-איראנית שיחות טכניות בדמשק, וזה היה מדהים לאחר השיחות, מה ששר האיראני לכבישים ובניית ערים, מהרדד בזרבש (ראש הצד האיראני בוועדה המשותפת), חשף כי הסכם קודם עם המשטר הסורי מאפשר לאיראן להמיר  קרקעות בסוריה במקום חובות כספיים  , וכי פגישות וועדה משותפת בין המשטר הסורי לאיראן הביאו להקמת ועדה למעקב אחר חובות וחייבים, "לערוך בדיקה מדויקת של גודל החובות".

השר האיראני אמר אז בראיון לעיתון "אל-וטן", המקורב למשטר הסורי: "הצד האיראני מרגיש את המצב בסוריה, אבל יש כמה חוקים באיראן שחייבים לענות על שאלותיהם".

השר בזרבש, לפני יומיים, בהצהרותיו לאחר הפגישות בדמשק  , התייחס לפעילות בתחום הכלכלה הימית, ואמר כי מכולות עם סחורות מועברות לסוריה בספינות, והוחלט כי "מגזר זה יפרח באמצעות הגדלת קיבולת ומשלוח סדיר".
"הוחלט כי יעמוד לרשות הצד האיראני נמל סורי, מה שיספק לנו הזדמנות ייחודית להשקיע בנמלי המדינה", הוסיף, לפי סוכנות הידיעות האיראנית  IRNA .

נשיא סוריה בשאר אל-אסד ונשיא איראן איברהים ראיסי (אינטרנט)

קרדיט: סוריה טי וי