ארה"ב וישראל במאמץ למנוע נשק חדיש מחיזבאללה והתבססות איראנית בסוריה

תקיפות ישראליות אינטנסיביות מכוונות לנשק ספציפי שאיראן מנסה להעביר ללבנון , המיועד לשפר את יכולות דיוק הטילים של חיזבאללה – כך טען הפרשן הפוליטי וחוקר לענייני איראן, מוסטפא אל-נואימי, 

הסיבה העיקרית בתקיפת ישראל האחרונה בסוריה מגיעה בהקשר של משלוחי נשק איכותי שאמור היה להגיע לחיזבאללה הלבנוני ולפלגים האיראניים הקשורים אליו .

" התקיפות הישראליות מבוססות על איסוף כמות עצומה של מודיעין ונתונים אוויריים ומידע קרקעי, שבהם משקיעים את מאמציהם  סוכני שטח במעקב אחר כל התנועות האיראניות ברחבי המדינה הסורית ".

ישראל ממקדת היום את מאמציה למנוע דליפה של אמצעים וטכנולוגיית טילים מונחים מדויקים המשמשת את חיזבאללה הלבנוני, הגברת המאמצים האמריקאים והישראלים לאחרונה כל מטרתם למנוע את חימוש חיזבאללה והתבססות האיראנים בסוריה ".

לדבריו, "המיליציות המזוהות עם איראן לא היססו לרגע אחד בביצוע פעולות הטעיה והטעיה נוספות כדי להתייצב בנקודות צבאיות מתקדמות בדרום סוריה, המשקיפות במיוחד לאזור הגולן, מה שהביא את התגובות הישראליות להיות קשות יותר ותכופות יותר".

אל-נואימי אינו מאמין שהתקיפות הישראליות "ירתיעו את איראן", שכן היא ממשיכה בפרויקט שלה של "תגבור צבאי הדרגתי, במיוחד באזורי ההשפעה החיוניים לה", כפי שתיאר זאת.

الاستراتيجية الإسرائيلية في مواجهة إيران في سورية

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב    קרדיט לתמונה: מכון ג'וסור