הסיכול המסתורי מאחורי תקיפת מטרות חיזבאללה בחומס שבסוריה. פרטים

היום , ה-29 באפריל , 50 דקות לאחר חצות החלו אמצעי תקשורת בסוריה לדווח כי ישראל תקפה מטרות לא הרחק מהעיר חומס במרכז סוריה.

הדיווחים הראשונים אמרו כי מטוסי קרב ישראלים שטסו בשמי לבנון שיגרו טילים לעבר מחסני נשק של חיזבאללה באזור חומס ואף העלו סרטונים שצולמו על ידי אזרחים בו נראים אתרים עולים באש .

בהמשך הלילה טענו מקורות תקשורת סורים כי מלבד מטרות חיזבאללה שהותקפו בשדה התעופה הצבאי הסורי "אלדבעה" , הותקפה גם תחנת מכ"מ של סוללת טילי נ"מ שהאיראנים הציבו באזור השדה .

תמונה

 

תקיפת מטרות בשדה התעופה הצבאי הסורי הנמצא בשליטה מלאה של איראן וחיזבאללה היתה הפעם השניה בתוך חודש.

 

אבל זה לא היה סוף ההפתעות באותו לילה.

מקורות סורים נוספים, המקורבים למשטר אסד, ידעו לספר כי ברקע התקיפות של מטרות חיזבאללה בשדה התעופה אלדבעה במחוז חומס, ישראל ביצעה פעולת סיכול באתר נוסף באזור , ליד העיירה שנשאר – شنشار  שבפרברי העיר חומס.

המקורות סיפרו כי המטרה שהותקפה  התמקמה ליד תחנת דלק אזרחית ב"שנשאר" והשמדתה גרמה לשרפת מכלי הדלק של התחנה.

המקורות טענו כי עד כרגע הם לא יודעים להגיד אם פעולת הסיכול בוצעה כנגד מפקד איראני בכיר, שהיווה את המטרה, שהיה עם מכוניתו שם באזור או שסיכלו שיירת משאיות שהובילה ציוד מיוחד שישראל לא יכלה לאפשר את העברתו ללבנון. על פי אותםן דיווחים כל המשאיות שהיו בסביבות תחנת הדלק – הושמדו.

המקורות התעקשו כי תקיפת מטרות באזור "שנשאר" היא תופעה חריגה שלא קרתה בעבר כמעט , כמו כן ציינו המקורות כי מדובר באזור פריסה חשוב של חיזבאללה בין שדות התעופה שאייראת ודבעא.

להוכחת דבריהם הם פרסמו מפת האזור עם ציון כל הנקודות שהותקפו בעבר על ידי ישראל.

לאחרונה מזהים בישראל מאמץ איראני נרחב להעביר לסוריה סוללות נ"מ כמו חורחאד 15 ובאוור 373 שיגנו על אתרים איראנים הפרוסים ברחבי סוריה וכן להעביר מספר סוללות למחסני חיזבאללה בצפון לבנון. כמו כן אותרו טיסות מטען רבות של מטוסים איראנים המעבירים ציוד לחימה מתקדם מאיראן לסוריה.

מצגת התקיפה בחומס היום לפנות בוקר: