סוללת טילי S-300PS רוסית הושמדה ליד הגבול עם אוקראינה

פורסם סרטון המראה השמדת מערכת ההגנה האווירית S-300PS רוסית אי שם בחזית עם אוקראינה.

כפי שדווח, הסרטון מציג את השמדת אחד מכלי הרכב SPU 5P85S העיקריים של מערכת ההגנה האווירית S-300PS של חיל האוויר הרוסי. מערכת זו נהרסה ליד הגבול עם אוקראינה.

 

ה-S-300P (שם קוד של נאט"ו: SA-10 Grumble) היא מערכת טילי הגנה אווירית ארוכת טווח רוסית שפותחה בסוף שנות ה-70 להגנה מפני מטוסים וטילי שיוט. הוא נועד ליירט ולהשמיד מטרות בטווחים של עד 200 ק"מ (124 מייל) ובגובה של עד 27 ק"מ (17 מייל).

מערכת S-300P מורכבת מעמדת פיקוד, תחנות מכ"ם ועד שישה משגרי טילים ניידים, כל אחד נושא ארבעה טילי קרקע-אוויר ארוכי טווח. הטילים מצוידים בראש נפץ חזק במיוחד ומהירותם המרבית היא 8 מאך.

ה-S-300P עבר מספר שדרוגים במהלך השנים, כאשר הגרסה האחרונה היא ה-S-300PMU2. המערכת יוצאה לכמה מדינות, ביניהן סין, איראן, סוריה ואלג'יריה.

מערכת S-300P מורכבת ממספר רכיבים, ביניהם מרכז הפיקוד והבקרה, מערכות מכ"ם ומשגרים. מערכות מכ"ם משמשות לאיתור ומעקב אחר מטרות מתקרבות, בעוד משגרי הטילים משמשים לשיגור טילים. המערכת הינה אוטומטית לגמרי, עם בקרות ממוחשבות וקישורי נתונים דיגיטליים בין הרכיבים השונים.

ה-S-300P היא אחת ממערכות ההגנה האווירית החזקות בעולם, עם רמה גבוהה של ניידות וגמישות. הוא גם עמיד מאוד בפני אמצעי שיבוש אלקטרוניים וצורות אחרות של חסימה, מה שמקשה על האויב להשבית אותה. עם זאת, המערכת אינה חסינה מפני השמדה, וניתן לנטרל אותה באמצעות התקפה מסיבית או טקטיקות מתוחכמות.

יוון מסרבת לתת לאוקראינה את מערכת ההגנה האווירית ארוכת הטווח S-300PMU-1 עקב האיום הפוטנציאלי מצד טורקיה

קרדיט: דפנס ערביכ  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות