חמאס לבנון מאיים: תהיה תגובה על כל חיסול של ישראל בכל אזור גיאוגרפי

נציג חמאס בלבנון, אסאמה חמדאן התראיין הלילה, מעט לפני חצות לערוץ אלמיאדין הלבנוני והתייחס לאירועים האחרונים, וביניהם האיום לשוב למדיניות החיסולים שמתפרסם בשבועות האחרונים.

1. חמדאן אמר בתחילתו של הראיון כי "בוודאות תהיה תגובה על כל פעולה ביטחונית ישראלית או חיסול בכל אזור גיאוגרפי". הוא המשיך והתייחס לאיומיו של מזכ"ל חזבאללה, חסן נצראללה בנאומו האחרון בנוגע לתגובה על כל "תקיפה ביטחונית של כל דמות בלבנון" ואמר כי "האיומים היוו הרתעה עבור ישראל".

2. חמדאן אמר לערוץ הלבנוני כי "ישנו חדר מבצעים משותף להתנגדות (ציר ההתנגדות) והוא עוסק בתגובה על הפשעים הישראלים ובתקיפת כל מנהיג בהתנגדות". חמדאן הוסיף כי "ישראל חסרת יכולת בשל עוצמת "ההתנגדות" ויכולותה להתמודד עם כל תוקפנות".

3. חמדאן התייחס לאיחוד הזירות ואמר כי בישראל מודאגים מאיחוד הזירות משום שבמדינה התבוססו על בסיס של פיצול האומה ויצירת סכסוכים עדתיים ואתניים בין מדינות. הוא אמר כי "ישראל לא תוכל לנצח במערכה אם האומה (הפלסטינית) תלחם בעימות בעודה מאוחדת בזירות.

4. חמדאן אמר גם כי "אנו נמצאים ברגע היסטורי להגשמת ההשיג הזה כי ישראל נמצאת בשלב של דעיכה וההתנגדות בשלב של עליה".

5. חמדאן התייחס גם להשוואה של ישראל בין אלעארורי לקאסם סלימאני ואמר כי "ההשוואה הזו חושפת את הפחד של ישראל מנוכחותן של דמויות מעוררות השראה במדינה.

6. חמדאן התייחס לבסוף ליחסים בין הארגון לסוריה ואמר כי "מצפן דמשק עדיין לעבר "פלסטין", וזה מה ששמענו מהנשיא אסד".

הערת הפרשן הצבאי של האתר: מדיניות החיסולים עליה דיברו בישראל ואליה מתייחס חמאס מדברת על בכירים. לא כל חיסול בגדה של חולייה פעילה יוביל לתגובה מלבנון. מדיניות חיסול בכירים לא תשתנה. זה יקרה רק במצב בו ההסלמה היא גם ככה בפתח או מחיר החיסול שווה את התועלת אל מול פיגוע דרמטי.

Israel says it hit Hamas targets in Gaza and Lebanon | DW News - YouTube

קרדיט: ערוץ הטלגרם אינטליניוז   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות