בנושא חבר הפרלמנט שעצור בישראל בחשד להברחת ענק. פרטים נוספים

*- פרטים נוספים על חבר הפרלמנט שעצור בידי ישראל בחשד להברחת ענק
חבר הפרלמנט הירדני עימאד זיאד עבד אלחמיד אל עדוואן עצור בידי ישראל, כך אישר משרד החוץ הירדני הערב. אל עדוואן עורך דין במקצועו חשוד בניסיון להברחת ענק של כלי נשק וזהב לשטחים. הוא נעצר בגשר אלנבי.

אל עדוואן בן ה-35 נבחר כנציג מחוז א-סלט והוא אחד מחברי הפרלמנט הצעירים ביותר בממלכה. בחינה של פעילותו באחרונה מגלה כי הוא הרבה לעסוק בעניינים פנימיים כמו בנושאי בריאות, העיתונות הכתובה, תקציב המדינה ועוד. הוא ידוע גם בפרובוקציות שלו. באוגוסט 2021 התעכבה פתיחת הדיונים בפרלמנט בחצי שעה לאחר שהתיישב על כסאו של ראש הממשלה במחאה על עליית מחירי הדלקים.

התבטאויות שלו מהעבר מלמדות על קו אנטי ישראלי מובהק. הוא חתם מאז נבחר על עצומה של חברי הפרלמנט לגירוש השגריר הישראלי מעמאן וגם לא חסרות לא אמירות שתואמות את דבריהם של מנהיגי הטרור הפלסטינים. כך למשל במהלך כנס הזדהות שארגנו תושבים באזור הבחירה שלו במאי 2021 (אירועי שומר חומות) הוא הצהיר "הישות הציונית היא אויב כל מוסלמי" והוסיף: "תחנכו את ילדיכם שההתנגדות היא כבוד".

 

*- זו גרסתו של חבר הפרלמנט הירדני העצור
לפי דיווח ערבי, חבר הפרלמנט הירדני העצור בישראל עמאד אל עדוואן בחשד להברחת אמל"ח וזהב לשטחים טען בחקירתו הראשונית כי לא היה מודע לעניין. לדבריו, הרכב ששימש להברחה היה בחזקת אדם אחר בשעות שקדמו להגעתו למעבר הגבול.

ובינתיים התקשורת בירדן ממשיכה לעסוק בפרשייה ללא הפסקה. חבר הפרלמנט שייך לשבט אל עדואן הידוע בממלכה ולפי הדיווחים מתקיימות שיחות בדרג הגבוה ביותר בין עמאן לירושלים בסוגיה זו.

ד"ר לית' נסראווין מומחה משפטי ירדני סבור שאל עדוואן ישוחרר בסופו של דבר אם כי הוא צופה שהליכים משפטיים בישראל יתקיימו נגדו. נסראווין הדגיש כי החסינות של חבר הפרלמנט הירדני אינה בתוקף בתחומי מדינת ישראל ובוודאי לא כשמדובר בעבירה חמורה שכזו על פי החוק הישראלי.

كوهين عن اعتقال النائب الأردني: يجب تقديمه للعدالة ويدفع الثمن

 

*- בירדן שואלים: איפה הזהב?
בירדן ממשיכים לעסוק באינטנסיביות במעצר חבר הפרלמנט עמאד אל עדוואן בחשד שניסה להבריח אמל"ח וזהב לשטחי הרשות הפלסטינית ונעצר על ידי השב"כ. משתמשים ברשתות תוהים מדוע ישראל טוענת כי הוא ניסה להבריח 100 ק"ג זהב אך בתמונות שפורסמו נראו רק הרובים והאקדחים. זה מעורר כמובן הסברים שונים…

למשל, ד"ר סאלח נעאמי, פובליציסט פלסטיני טוען כי טענת ישראל על הברחת זהב נועדה לפגוע בחבר הפרלמנט ולהציגו כמבריח "פשוט" שרצה להתעשר באופן אישי ולא מי שמשרת את מטרות "המאבק הפלסטיני". משתמש אחר כתב: "הברחת נשק לתמיכה בהתנגדות הפלסטינית היא כבוד לירדנים והיא חלק מההיסטוריה של אבותינו. לגבי הזהב, זה שקר שנועד לעוות את תדמיתו של חבר הפרלמנט הירדני ולהפוך את כל העניין לסחר". ויש גם תגובות ציניות שקשורות בירדן עצמה כשאחד המשתמשים כתב: "חבר פרלמנט אחד נתפס עם 100 ק"ג זהב, תארו לכם כמה זהב יש לעוד 149 חברים" (בפרלמנט הירדני 150 מחוקקים).

מי שפחות משועשעת מניסיון ההברחה היא הרשות הפלסטינית שטוענת כי הנשק והזהב נועדו לחזק את ניסיונות ההפיכה של חמאס בגדה המערבית…

العربية on Twitter: "بتهمة تهريب ذهب وأسلحة إلى الأراضي الفلسطينية..  #إسرائيل توقف نائبا أردنيا بحجة ضبط 123 سلاحا طويلاً ونحو 270 مسدساً  بمركبته.. والخارجية الأردنية تطالب بالتحقيق في العملية الإسرائيلية المزعومة  #الأردن #

קרדיט: אלערביה

 

*- בירדן לא פוסלים צעד פנימי דרמטי מצד המלך עקב מעצר חבר הפרלמנט בישראל
בירדן ממשיכים לעסוק בעניינו של חבר הפרלמנט עמאד אל עדוואן שנעצר בשבת על ידי ישראל בחשד לניסיון הברחת נשק. מקורות פוליטיים לא שוללים כי בסופו של דבר המעצר הזה יוביל לפיזורו של הפרלמנט הנוכחי על ידי המלך ועריכת בחירות חדשות בסתו הקרוב.

לפי תסריט זה, מאחר שעבירת הברחה נחשבת פשע חמור על פי הדין הבין לאומי, גם אם ישראל תשחרר אותו ממעצר, זה יהיה תמורת הבטחה ברורה מירדן כי תעמיד אותו לדין ותשלול את מעמדו כחבר פרלמנט. עם זאת באווירה שנוצרה בציבור הירדני הרואה באל עדוואן כ"גיבור לאומי" השלטונות בעמאן יתקשו להעמידו שם לדין. אותם מקורות מעריכים כי לשלטונות יהיה "יותר קל" להפסיק את חברותו בפרלמנט על ידי הכרזה על בחירות חדשות.

המלך יכול להכריז על פיזור הפרלמנט עד תום מועד המושב הנוכחי ב-13 במאי, ואז לפי החוק, הממשלה מתפטרת והבחירות החדשות יתקיימו ארבעה חודשים מאוחר יותר. בירדן מעריכים כי המלך שוקל את הצעד הדרמטי הזה אך טרם החליט סופית.

תמונה

קרדיט: ערוץ הטלגרם דורון פסקין – הכסף שמניע את המזרח התיכון   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות