בגדד היום: "ישראל נערכת למלחמה ביבשה ובים נגד 5 מדינות, כולל עיראק"

היום, יום ראשון, הודיע ​​משרד הביטחון הישראלי כי ישנם אינדיקציות להידרדרות במצב הביטחוני בכלל, ובים האדום בפרט, תוך שהוא מצביע על כניסתו לשלבי היערכות לעימות מזוין ביבשה ובים נגד עיראק, תימן, סוריה, לבנון ועזה. 

המשרד אמר, על פי i24 News, בדיווח שתורגם על ידי (בגדד היום), כי "הערכת" המצב של הצבא הישראלי מאשרת כי הדברים הולכים לקראת "הידרדרות ביטחונית" בים האדום עם התפשטות כלי שייט של הצי האיראני, בנוסף למהלכים של חיזבאללה הלבנוני המעידים על נוכחות "כוונות" לתקוף מתקני נפט, ספינות מלחמה ואתרים רגישים, בתקופה הקרובה.

האתר אישר, בציטוט משרד ההגנה הישראלי, כי "השיגה מידע המאשר שחיזבאללה רכש מל"טים וכלי שייט תת מיימים לא מאויישים מתקדמים, בנוסף לטילים מדויקים. הגעת ציוד זה לחיזבאללה היה במקביל לגידול בתנועות כלי שייט של הצי האיראני בים סוף". 

האתר הוסיף כי "האיומים האיראנים הסלימו והתרחבו וכוללים כעת את עיראק, תימן, סוריה, לבנון ועזה", ותיארו את המדינות הללו כ"זרועות איראן", והצביעו על ההכנות שישראל עושה כדי להיכנס למלחמה כוללות תוך התמקדות במדינות אלו בנוסף לכלי שיט איראניים בים האדום, תוך אזהרה שלא לפגוע באוניות הסחר המובילות סחורה לישראל. 

ראוי לציין כי דיווחים קודמים ,שפורסמו באתר החדשות בבגדד היום),הצביעו על חשש ישראלי גדול מההסכם הסעודי-איראני והשפעתו על יחסיו עם מדינות המפרץ ומצב ביטחון הפנים שלהן.

בשבוע שעבר פרסם ראש ממשלת ישראל "אזהרה" לרשויות הסעודיות מפני כניסה ליחסים דיפלומטיים עם טהראן.

קרדיט: בגדד טודיי