הטנק הרוסי החדיש T-14 ארמטה מופיע לראשונה באוקראינה אבל רחוק מהקרבות

הצבא הרוסי הכניס לשימוש את הטנקים הקרביים החדישים ביותר שלו ,T-14 Armata ,באוקראינה, אך הם עדיין לא השתתפו במבצעי תקיפה ישירים נגד כוחות צבא האוייב.

סוכנות הידיעות RIA Novosti שבבעלות ממשלת רוסיה, ציטטה מקור יודע דבר שאמר, "הכוחות הרוסיים החלו להשתמש בטנקים מודרניים מדגם "ארמטה" כדי לירות על עמדות אוקראיניות אך הטנק עדיין לא השתתפה במבצעי תקיפה ישירה על עמדות האוייב.

לדברי הסוכנות, טנקי ה"ארמטה" באזור NVO קיבלו הגנה משופרת על צדי הטנק כדי להתמודד טוב יותר נגד תחמושת נ"ט מתקדמת.

המקור הוסיף כי הצוותים עברו הכשרות ואימונים באזור דונבאס על ה"ארמטה" מאז סוף שנת 2022.

קרדיט לתמונה: אגף יצוא הנשק הרוסי

 

טנק T-14 ארמטה

ה-T-14 ארמטה הוא טנק מערכה רוסי מהדור החמישי המבוסס על פלטפורמת הלחימה האוניברסלית של "ארמטה". הטנק מופעל על ידי צוות של שלושה מתוך קפסולה משוריינת בחזית. 

ה-T-14 יכול לשמש כרכב סיור, רכישת מטרות ותאום אש עבור תותחים מתנייעים, מערכות טילי קרקע-אוויר וטנקי T-90.

אומרים שהוא הטנק הראשון בעולם שמשלב טכנולוגיות "לוחמה ממוקדת רשת". תכונה ייחודית נוספת של הטנק היא הצבת הצוות בקפסולה משוריינת, נפרדת ממטען התחמושת.

חימוש הטנק כולל מקלע 7.62 מ"מ נשלט מרחוק ותותח 125 מ"מ. לטנק הארמטה יש גם גרסא  נטולת צוות (לא מאוייש) שנמצאת כעת בפיתוח.

שרשראות טנק ה-T-14 מצופים בציפוי עמיד להחלקה, והוא כולל שירותים כדי לספק שירותים לצוות במהלך משימות לחימה ארוכות. (קרדיט: דפנס ערביכ)

 

הערה ברקע הידיעה: אין להתפלא שטנק זה, למרות טענות הרוסים שהוא מבצעי לגמרי , לא השתתף עד כה בקרבות ישירים עם צבא אוקראינה , כי הרוסים חוששים שהאוקראינים ינסו , לבקשת האמריקאים , לבדוק את עמידות הטנק החדיש לנשק נ"ט המקדמים של צבא ארה"ב ונאט"ו ואם יתמזל מזלם אף לנסות לתפוס טנק כזה , פגוע או שלה שישמש את המערב ללמוד טוב יותר את יתרונות הכלי וגם למצוא בו נקודות תורפה ואף לפתח נשק נ"ט יעיל יותר. על פי מה שנראה עד כה, הרוסים ימנעו ,עוד הרבה זמן, אם בכלל, מלהכניסו למערכה הישירה נגד צבא  אוקראינה. יש להם יותר מה להפסיד מאשר להרוויח בשיתוף הישיר של הטנק בקרבות. חשיפת המצאותו של טנק זה בקרבת אזורי הקרבות נועד יותר להרתיע את צבא אוקראינה ערב מתקפת האביב ההולכת ומתקרבת של צבא אוקראינה נגד כוחות הפלישה הרוסים.

אם נראה הצלחה רצינית של מתקפת האביב האוקראינית, ניתן להעריך כי צבא רוסיה יסיג במהירות את טנק המערכה החדיש מאזורי הקרבות כדי לא לשכנו בחשיפה לא מתוכננת.

הרוסים לא היו רוצים לראות תמונות של הטנק החדיש נוסע על מוביל אמריקאי בכבישי ארה"ב.