ישראל מאשימה רישמית את חיזבאללה כעומד מאחורי "מבצע מגידו"

שירותי הביטחון הישראליים הודיעו, בתום חקירותיהם הרשמיות, כי "חיזבאללה" הלבנוני עומד מאחורי המטען שהתפוצץ בצומת מגידו, בצפון הארץ, ב-13 במרץ, אשר הטמין צעיר לבנוני שחדר מהגבול והצליח להגיע לעומק השטח הישראלי.

מתחנת גלי צה"ל נמסר כי הצעיר נכנס לישראל באמצעות סולם שאיפשר לו לקפוץ מעבר לגדר הגבול, בסיוע כוחות האבטחה שחיזבאללה פרס לאורך הגבול. נמסר כי מבצע זה הינו חלק מסדרת פעולות חיכוך שיזם חיזבאללה, שהגיעו ל-250 אירועי חיכוך בין ישראל לצבא לבנון וחיזבאללה מתחילת השנה, בסמוך לגדר הביטחון ובמהלך פעולות הצבא הישראלי במובלעות שבשליטת ישראל.

על פי הערכות מערכת הביטחון  ישראל לא שוללת הידרדרות למלחמה בזמן הקרוב. עם זאת, "למרות החוצפה הגוברת של חיזבאללה ותקריות החיכוך המתגברות איתו ועם צבא לבנון, נראה שאין לנו ולא לצד השני מה להרוויח בשלב זה ממלחמה".

פיצוץ המטען (כלימגור) במגידו גרם לפציעתו הקשה של הצעיר ,ערבי ישראלי, משרף חמייסה בן 22 שני, מהיישוב סאלם בואדי ערה, והוא עדיין מאושפז  מקבל טיפול בגין פציעה שגרמה לו לאבד חלקיתאת ראייתו.

בשירותי הביטחון הישראליים היו להוטים להפריך את טענות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר לפני מספר ימים כי "ההסכם על תיחום הגבולות הימיים בין לבנון לישראל להפקת כמויות גדולות של נפט וגז טבעי באזורי מזרח הים התיכון השפיע על משוואת ההרתעה עם חיזבאללה, והעזתו לבצע פעולות ופרובוקציות.

לפי הערכה זו, נמסר משירותי הביטחון, "אין קשר בין ההסכם לתיחום הגבולות הימיים בין ישראל ולבנון לבין ההפצצה במגידו". עוד הוסיפו כי סבב ההסלמה האחרון, כולל המטען בצומת מגידו, וירי רקטות מלבנון וסוריה לעבר שטח ישראל לאחר אירועי אלאקצא, אינו קשור להסכם תיחום הגבול. עם זאת, "המכשול הביטחוני שישראל בונה בגבולותיה הדרומיים של לבנון מפעיל לחץ גדול על חיזבאללה, והחיכוכים באזור הגבול הולכים ומתרבים מתחילת השנה".

هل يقف حزب الله وراء عملية مجدو التي استهدفت إسرائيل؟ - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות

גלנט האשים את איראן בכך שהיא "הכוח המניע" מאחורי הכל בכך שהיא מספקת "משאבים, אידיאולוגיה, ידע והכשרה לשליחיה". הוא אמר כי "התלות ההולכת וגוברת של כל המשטרים באיראן גורמת לה להרחיב את הגבולות מולנו ולפעול חזק יותר נגד ישראל". לדבריו, "חיזבאללה מקבל מדי שנה כ-700 מיליון דולר מטהראן, בנוסף להעברת ידע ונשק אסטרטגי, בעוד חמאס מקבל מימון המוערך בכ-100 מיליון דולר מדי שנה מטהראן, ותנועת הג'יהאד האיסלאמי מקבלת עשרות מיליונים, בעוד שהמיליציות האיראניות בסוריה, עיראק ותימן מקבלים מאות מיליוני דולרים".

 

"איראן קרובה מתמיד ליכולת גרעינית צבאית", אמר גלנט. מול האיום הזה, עליך לפעול באחת משתי דרכים: פעולה צבאית או איום צבאי אמין. "איראן מרגישה יותר ויותר ביטחון עצמי". הוא הוסיף כי איראן סבורה כי "המערב מורתע וחסר כלים יעילים נגדו, בעוד שישראל עסוקה בהתמודדות עם שלוחי איראן, כשאיראן מתחזקת כלכלית וצבאית, וזה נותן לה יכולת לפעול. זה משהו שאמור להדיר שינה מעינינו”.

הוא הדגיש כי "החזית הצפונית, עם לבנון וסוריה, מתפקדת היטב. ישראל ממשיכה לפגוע באופן שיטתי בנכסים וביכולות האיראניות באזור. לא נאפשר לאיראן להקים צבא בסוריה, וגם לא נאפשר לרמת הגולן להפוך לעוד לבנון. לא נאפשר לאדמות סוריה להיות בסיס שיגור לנשק מתקדם לעבר ישראל. אנחנו עובדים על כל זה בקנה מידה גדול. מאז שנכנסתי לתפקיד, הכפלנו את קצב התקיפות בסוריה ברבעון הראשון של 2023.

גלנט התייחס לזירה הפלסטינית, והזהיר כי "החלשת הרשות הפלסטינית ושירותי הביטחון שלה מעמידה את ישראל לפני החלטות ביטחוניות חשובות". הוא הוסיף, "במקומות בהם הרשות אינה פועלת, אנו מחויבים לנקוט בצעדים אינטנסיביים, מתמשכים וקפדניים".

مسلح اخترق الحدود اللبنانية وفجّر عبوة ناسفة قبل أن يقتله الجيش الإسرائيلي.. ما دلالات عملية مجدّو؟ - YouTube

קרדיט: https://www.imlebanon.org/   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות