חיזבאללה יכשיר לוחמי מיליציות איראניות בהפעלת מערכות הגנ"א במז' סוריה

אתמול, יום ראשון, 23 באפריל, חשפה רשת החדשות הסורית – "נהר מדיה" את קיום פגישה של בכירים במיליציית "חיזבאללה" הלבנונית עם מפקדי משמרות המהפכה האיראנים במזרח סוריה. 

הרשת מסרה, בצטטה מקור יודע דבר, כי המשלחת הורכבה ממדריכים צבאיים  שנשלחו על ידי הנהגת "חיזבאללה"  לבקשת "משמרות המהפכה" האיראנים, כדי לשלוח אותם למספר אזורים הנמצאים בשליטת המיליציות האיראניות במחוז דיר א-זור.

הרשת הוסיפה כי המדריכים פוזרו בין האתרים: מחסני (הנשק) עיאש ממערב לדיר א-זור, מרכזי הדרכה באל-בוקמאל ומרכזי הדרכה באל-מיאדין, מזרחית לדיר א-זור, והדגישה כי המומחיות של המדריכים היא הגנה אווירית.

הרשת ציינה כי יועברו הכשרות לאנשי המיליציות האיראניות כיצד להשתמש במל"טים, לשגר טילים ולהתאמן על טילים נישאי כתף נגד מטוסים. 

לאנשי מחסני עיאש יפתח קורס הכשרה על מערכות הגנה אווירית , לאנשי אלמיאדין יפתחו הכשרות לשימוש בטילי נ"מ נישאי כתף  ואילו לוחמים באזור אלבוכמאל יעברו הכשרות בהפעלת כלי טייס בלתי מאויישים. 

ראוי לציין כי המיליציות האיראניות ספגו לאחרונה תקיפות אוויר אינטנסיביות מהקואליציה הבינלאומית ומטוסים ישראלים באזורי פריסתן בערים ובעיירות במזרח סוריה ובמחוז דמשק, מה שהוביל למותם של לוחמי מיליציות איראניות רבות, כולל קצינים בדרגות גבוהות. 

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות