זלנסקי: פוטין נלחם על חייו

על רקע האבדות הגוברת של רוסיה ושל אוקראינה במלחמה, שנכנסה לשנתה השנייה לפני חודשים, אישר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי את ביטחונו בניצחונה של ארצו.

הוא אמר בראיון לרשת אל-ערביה, היום, יום ראשון, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייצא מובס מאדמות אוקראינה, בדיוק כמו שנשיא עיראק המנוח סדאם חוסיין הובס בעיראק. והוא חושב שפוטין לא ישיג את המטרה שבגללה יצא עם התוקפנות הזאת, והוא גם יאבד את אמון אנשיו.

הוא גם חושב שהנשיא הרוסי "נלחם כעת על חייו באוקראינה, לא על ארצו או על השפה הרוסית", כפי שהוא טוען.

 

"אנחנו חזקים יותר"

הוא גם הדגיש כי הוא בטוח בשחרור אדמות ארצו ובהשגת ניצחון. עם זאת, הוא הבהיר במקביל כי אינו יכול לתאר את המצב בשטח כטוב במיוחד, אך הדגיש כי כוחותיו חזקים יותר ממה שהיו לפני שנה. הוא אמר, "שחררנו חלק מאדמותינו… והמדינה מאוחדת לניצחון."

באשר למתקפת הנגד שהייתה צפויה במהלך האביב, הוא ציין שהיא תתרחש בהכרח, אך סירב למסור פרטים. לדבריו, "התקפת הנגד תתרחש ואנחנו מאמינים בהצלחתה, אבל קשה לומר משהו עכשיו כי אנחנו עדיין בשלב ההכנה ואנחנו פועלים לחזק אותה".

הוא גם הבהיר כי הכוחות האוקראינים לא רק מתכוננים להתקפת הנגד הזו, אלא גם נלחמים במקביל על קווי המגע עם האויב", כלשונו, והדגיש שזה מאוד קשה לבצע את שתי המשימות הללו בו זמנית.

לגבי ההאשמות הרוסיות שהוטחו נגד נאט"ו, על ניהול מלחמה נגד מוסקבה, הכחיש זלנסקי את כל ההאשמות הללו ואמר: "אני לא רואה שמדינות נאט"ו מנהלות כעת איזושהי מלחמה".

ראוי לציין כי הקרבות בין הכוחות הרוסיים והאוקראינים נמשכים מאז ה-24 בפברואר 2021, בעוד שהרוסים, שנלחמו בחירוף נפש על שליטה מלאה בדונבאס במשך חודשים, לא השיגו התקדמות רבה, על רקע התנגדות אוקראינית חזקה, למרות האבדות האנושיות הגדולות משני הצדדים, ועל רקע הציפיות שהמלחמה תימשך יותר.

Russia-Ukraine war: Russia targets Ukrainian energy centres; Water services  'suspended' in Kyiv - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות