אלאחבאר הלבנוני: ל"כיפת ברזל" אין כוח לסכל גשם של טילים

למרות שהצבא הישראלי ממשיך במאמציו לייצור כלי הגנה אסטרטגיים ואימוץ עקרון חיזוק מערכות ההגנה העומדות לרשותו לביטחון אווירי, יבשתי וימי, ההתנגדות הפלסטינית לא הפסיקה להמציא אמצעים לעקוף הגנות אלו.

ההתנגדות הפלסטינית, לבדה, הצליחה לעקוף את מערכות ההגנה במפתיע, לאחר שהשתמשה בטקטיקה של שיגורי טילים בו-זמנית, דרכן הצליחה להעביר את הטילים לעומק ישראל, ולפגוע בעורף. כמו כן, היחידות האלקטרוניות שלה הצליחו לתמרן את מערכות ישראל מספר פעמים, על ידי יישום תחבולות המובילות להפעלת סירנות אזהרה, ולאחר מכן הנחיה ל"כיפת ברזל" לשגר קבוצות של טילים ללא נוכחות של מטרות אמיתיות. במהלך 2014, ו2021, מערכות ההגנה האווירית הישראליות היו נתונות לתהליך של דלדול במלאי שלהן, מבלי שהצליחו לעמוד בקצב שיגורי הטילים שהיו בין 100 ל150 טילים בו זמנית.

כיפת ברזל – ויקיפדיה

קרדיט: ויקיפדיה

 

עם זאת, התרחיש המסוכן ביותר עבור ישראל הוא התרחיש שבו היא נתונה לפעולות הפצצה מאסיביות באלפי טילים במקרה של מלחמה רב-חזיתית, ש"כיפת ברזל" לא תוכל להתמודד עמה. טילים ייפלו מכיוונים שונים על אזורים חיוניים מבנית וצבאית, כולל טילים חכמים ומודרכים. לדברי גורם בהתנגדות הפלסטינית ששוחח עם אל-אח'באר, "בעימות הבא, האחראים למערכת כיפת ברזל יבינו שהם עומדים בפני דילמה גדולה, לאור פגיעת מספר עצום של טילים באזורים חיוניים. הם יופתעו מגודלם, מספרם ושיגורם מחזיתות שונות, בין אם ברצועת עזה ובין אם באזורי הצפון, ואז יבינו שכל טילי ההגנה שלהם אינם מספיקים לכמה ימים בלבד. . הגורם הוסיף, "(אנחנו) הצלחנו לבד, במהלך קרב סייף אל-קודס, לעקוף את כיפת ברזל ולנטרל אותה פעמים רבות, ובכל קרב נוכיח את חוסר האונים שלה", והדגיש כי "(אנחנו) נערכים לקרב גדול מחזיתות שונות, כדי שהכיפה הזו וכל מערכות ההגנה יהיו חסרות ערך".

 

מנהיג תנועת "חמאס" ברצועת עזה, יחיא סינוואר, אישר, באמצע החודש, במהלך חגיגה לרגל "יום ירושלים הבינלאומי", כי "תגובת ההתנגדות שלנו בגדה המערבית. , עזה ולבנון הייתה כמו מכת חשמל קטנה, אבל היא העבירה מסר ליישות שהוא לא הבין". מכל המתווכים, ויש לנו בציר ההתנגדות שיטפון שואג ואינספור טילים. (קרדיט: אל אחבאר הלבנוני)

כיפת ברזל מיירטת רקטות מעזה - YouTube

קרדיט : אלישיב מקבוצת נציב      קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות