מאסר עולם לפרופסור ערבי בקנדה שהואשם בפיגוע בבית כנסת בפריז ב-1980

43 שנים לאחר פיצוץ קטלני בבית כנסת יהודי בפריז, גזר בית משפט בצרפת מאסר עולם על אזרח לבנוני, שכיום הוא אזרח קנדי, ביום שישי, 21 באפריל.

לפי סוכנות הידיעות AFP, לפי פסק הדין של שופטי בית המשפט, חסן דיאב היה הוא זה שביצע את הפיגוע בבית הכנסת היהודי בפריז ב-1980.

הוא השליך ופוצץ מטען חבלה במשקל עשרה קילוגרם בעת שרכב על אופנוע לעבר בית הכנסת ברחוב קופרניקוס ברובע ה-16 של פריז.

בפיצוץ ההוא נהרגו אזרח ישראלי ושלושה צרפתים וכ-40 בני אדם נפצעו. 

19 שנים לאחר אותו אירוע, ארגון הביון הצרפתי זיהה את חסן דיאב כמבצע "פיגוע טרור" ומשטרת צרפת ייחסה את התקיפה למיליציית החזית העממית לשחרור פלסטין.
חסן דיאב הוסגר מקנדה לצרפת למשפט ב-2014, שש שנים לאחר שצרפת פתחה בבקשה רשמית להסגרתו, אך שוחרר ארבע שנים לאחר מכן עקב סיבוכים משפטיים שמנעו ממנו הרשעה בפשע והוא חזר לקנדה. בית משפט שלאחר מכן בצרפת ביטל את שחרורו ודן בתיק בשנים קודמות.
חסן דיאב נידון למאסר עולם שלא בפניו. הוא, שכיום בן 69 ופרופסור לסוציולוגיה באוניברסיטאות בקנדה, היה הנאשם היחיד בפרשה ורואה עצמו "חף מפשע".

דיוויד פאר, עורך דין של כמה ממשפחות המתפללים שנותרו בחיים ששהו בבית הכנסת בזמן הפיגוע, אמר כי לקוחותיו אינם מונעים מנקמה ורק רצו צדק.
לפי סוכנות AFP, בקשתה של מדינה זו להסגיר את חסן דיאב עלולה לגרום למתיחות דיפלומטית עם קנדה.
ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, אמר ביום שישי בלילה, בתגובה לגזר דינו של אזרח ארצו למאסר עולם בצרפת, כי ממשלתו עוקבת אחר הצעדים הבאים של צרפת בהקשר זה.

یک استاد دانشگاه مسلمان به‌‌اتهام بمب‌گذاری در کنیسه پاریس به حبس ابد محکوم  شد - محبت نیوز

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: מחבת' ניוז