ישראל תקפה עמדות בגולן הסורי לאחר שניסו להחדיר כטב"מ סיור לשטח ישראל

לפנות בוקר, של יום רביעי ה-19 באפריל, ירתה הארטילריה של צה"ל מספר טילים לעבר עמדות כוחות המשטר הסורי באזור הכפרי של נפת קוניטרה (דרום סוריה) ושעות קודם, באותו אזור,  הטילה ישראל כרוזים. 

מקורות מקומיים דיווחו כי הצבא הישראלי תקף, עם עלות השחר, את פלוגת "צידא אל-חאנות" – "صيدا الحانوت"  ואת אזור תל אחמר הסמוך לעיירה כודנה באותו אזור, מבלי לגרום לנפגעים.

המזל"ט שהטיל את הכרוזים באזור תל אלאחמר ותל כודנא אחרי ההפגזה הישראלית נפל בתוך שטח סוריה עקב תקלה טכנית.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

פלוגת "צידא" כפופה לחטיבה 61 התופסת את קו גבול הגולן הדרומי בין מחוזות קוניטרה ודרעא, ואילו תל אחמר היא הגבעה הגבוהה ביותר באזור הכפרי הדרומי של מחוז קוניטרה, ומשקיפה על כפרים ועיירות רבים בתוך שטח ישראל.

בחצות אמש הטיל צה"ל כרוזים סמוך לגדר הגבול עם סוריה, בהם הזהירו את כוחות המשטר מפני שיתוף פעולה עם המיליציות הפרו-איראניות באזור.

העלונים, שהוטלו באזור תל כודנה, מדרום לקוניטרה, הכילו מפה שזיהתה את מיקומי היערכות כוחות צבא סוריה לכל אורך גדר הגבול.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

אתר החדשות הסורי " עין א-שאם" טוען כי המטרות של צבא סוריה הותקפו אמש בעקבות מעורבותם בשיגור מזל"ט לעבר הגולן הישראלי לאיסוף מודיעין.

ראוי לציין כי ישראל פרסה את מערכת ההגנה מפני טילים "כיפת ברזל" בצפון הארץ, מחשש לחדירת מל"טים או ירי רקטות מלבנון או מסוריה לעבר ישראל.

לפני כשבוע וחצי הפציץ חיל האוויר הישראלי מטרות בשטח סוריה, לאחר ירי טילים לכיוון דרום רמת הגולן, ובין היעדים שישראל השמידה היו "מתחם צבאי, אתר מכ"ם, ואתרי ארטילריה של המשטר הסורי". (קרדיט: בלדי ניוז)