כוח קודס האיראני במאמץ לגייס תושבי איו״ש לפעילות טרור

הותר לפרסום כי לאחר מעקב מודיעיני ממושך, חשף שירות הביטחון הכללי ניסיונות של ארגון חיזבאללה וכוח קודס האיראני במשמרות המהפכה לגייס תושבים באיו"ש לביצוע פעילות טרור בישראל.

בחודשים האחרונים נעצרו לחקירת שב"כ שני תושבי איו"ש – יוסף מנצור ומארסיל מנצור. בחקירתם בשב״כ עלה כי בעקבות פנייה אליהם ברשת של הודא מהנא וחאג' מחמד רדואן, המכונה "מחמד בשיר" – גורמים אשר הזדהו מטעם ארגון הטרור חיזבאללה, הסכימו השניים להבריח אמצעי לחימה לאיו"ש ולסחור בהם, תוך הסתייעות בגורמים פליליים בישראל. זאת, כאשר הם מודעים לכך שמדובר בפעילות ביטחונית המהווה סיכון למדינת ישראל.

בחקירתם בשב"כ אף עלה כי לבקשת אותם גורמים מטעם חיזבאללה, הסכים יוסף לאסוף מידע על פעילות צה"ל באיו"ש ובישראל ולגייס פעילים נוספים עבור אותם גורמים לצורך קידום פעילות טרור. לטובת אותה פעילות, העבירו הגורמים ליוסף, בסיועו של מארסיל, כספים במספר הזדמנויות.

עוד עלה בחקירה כי במסגרת הקשר החשאי שנוהל בין יוסף לבין "מחמד בשיר", עשה יוסף שימוש בתוכנה ייעודית להצפנת תכנים ובכתובת מייל ייעודית.

בתום החקירה בשב"כ הוגשו כנגד יוסף ומארסיל כתבי אישום המייחסים להם עבירות ביטחון חמורות.

על פי מידע מודיעיני, מוכר כי "מחמד בשיר" והודא מהנא משתייכים ליחידה בכוח קודס האיראני אשר אמונה על הסיוע לארגוני הטרור הפלסטיניים באיו"ש, ובראשה עומד סעיד איזדי.

חקירה זו הביאה לחשיפת שיטות פעולה של כוח קודס האיראני וחיזבאללה, הפועלים לאיתור וגיוס פעילים מאיו"ש לקידום פעילות טרור, בתוך איו"ש וישראל, כנגד מדינת ישראל.

שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה ניסיונות של איראן ושלוחותיה להקים ולבסס תשתיות חשאיות בישראל שייעודן מימוש פעילות טרור אל מול אזרחי ישראל, וימשיך לפעול יחד עם כוחות הביטחון על מנת לאתר ולסכל מבעוד מועד כל פעילות המסכנת את ביטחון המדינה.

קרדיט: דן אסולין מקבוצת נציב – תקשורת שב״כ     קרדיט לתמונה: https://www.investigativeproject.org/