אונר"א: 40 אחוז מהפלסטינים בסוריה נעקרו מבתיהם

אונר"א מסרה כי כ-40% מהפלסטינים אזרחי סוריה נעקרו מביתם, וזה מה שגורם לעוני הולך וגובר בקרב משפחות הפלסטינים.

הסוכנות הוסיפה , לפי קבוצת הפעולה לפלסטינים בסוריה : "עקירה ארוכת טווח, אינפלציה בלתי מבוקרת, שיעורי אבטלה גבוהים ואובדן רכוש הובילו לעוני, ויותר מ-95% מקהילת הפליטים הפלסטינית בסוריה זקוקים מאוד לסיוע הומניטרי, הכולל גם כסף מזומן מלבד מזון ופריטים שאינם מזון.

סוכנות האו"ם ציינה כי "ישנם עדיין 438,000 פליטים פלסטינים בתוך סוריה , ויותר מ-60% מהם נעקרו מבתיהם יותר מפעם אחת מאז פרוץ מלחמת האזרחים, ושליש מבתיהם הושמדו או נפגעו".

"יותר מ-200,000 פליטים פלסטינים מסוריה נעקרו מהמדינה, מתוכם יותר מ-29,000 חיים כיום בלבנון , ו-19,000 בירדן , שם הם חיים חיים שוליים ומעורערים בשל חוסר הבהירות במעמדם המשפטי ומנגנוני ההגנה הסוציאלית המוגבלים העומדים לרשותם".

הסוכנות ציינה כי רעידת האדמה ההרסנית שפקדה את טורקיה וסוריה ב-6 בפברואר הוסיפה שכבה נוספת של טרגדיה וייאוש לפליטים הפלסטינים-סורים , והגבירה את סבלם, ורעידת האדמה גרמה נזק לדיור ולתשתיות החלשות ממילא.

اللاجئون الفلسطينيون في سورية..مأساة الداخل وغياب الحقوق في الجوار

קרדיט: אלערבי אלג'דיד

 

2023 היא השנה הקשה ביותר מזה עשרות שנים

מזה מספר שנים, אונר"א סובלת ממשברים פיננסיים גדולים, אשר התבטאו בירידה ביכולתה לספק שירותים  לפליטים הפלסטינים .

סוכנות האו"ם חשפה, כי יש לה גירעון כספי של 80 מיליון דולר בהוצאותיה, והתריעה על מחסור חריף במימון פעילותה, מה שמעיד כי השנה הנוכחית 2023 תהיה הקשה מזה עשרות שנים. 

אונר"א הזהירה כי הגירעון הכספי ישפיע קשות על השירותים הניתנים לפליטים פלסטינים, במיוחד אלה הקשורים לבריאות, חינוך, בריאות סביבתית וסל המזון.

קרדיט: סוריה טי וי