סין מסרבת לסייע לרוסיה בנשק

בעוד שסין ורוסיה חיזקו את היחסים מאז תחילת המערכה הצבאית באוקראינה, לוושינגטון אין ראיות מוצקות לכך שבייג'ין סיפקה תמיכה חומרית שיטתית למוסקבה בתקופה שבה רוסיה נתונה לסנקציות מערביות כבדות והיא נואשת להגביר את הייצור הביטחוני.

פקיד בכיר באוצר אמר, לפי CNN, כי סין נרתעת מסיוע לרוסיה, מה שגרם למוסקבה להשיג חומרים עבור התעשיה הביטחונית של מצפון קוריאה ומאיראן.

רוסיה הגדילה משמעותית את ייצור הנשק שלה במהלך החודשים האחרונים כדי לעמוד בדרישות המלחמה המתמשכת עם אוקראינה, אבל זה אולי לא מספיק.

מומחים מאמינים כי לאחר שנלחמה נגד אוקראינה ב-13 החודשים האחרונים ומיצתה מגוון רחב של כלי נשק תוך כדי, מוסקבה תמשיך להיאבק כדי לשמור על שיעורי הייצור המוגברים של יצרני הנשק שלה.

עם זאת, הסטטיסטיקה של הקצב הנוכחי של ייצור הנשק שלה הוא משהו שאמור לעודד את רוסיה לעת עתה. בהשוואה לשנה הקודמת, מדד הייצור התעשייתי של מגזרים הקשורים לתעשייה הביטחונית הרוסית בינואר-פברואר 2023 הראה צמיחה חיובית, אומר ד"ר פאבל לוז'ין, מומחה ידוע לכוחות המזוינים הרוסים, שנמצא כעת בבית הספר פלטשר למשפטים ודיפלומטיה באוניברסיטת טאפטס בבוסטון.

לדברי לוז'ין, מדד הייצור התעשייתי לשנה זו, בהשוואה לתקופה המקבילה מינואר עד פברואר 2022, היה: "למחשבים, אלקטרוניקה ומכשירים אופטיים, 112.6 אחוזים; עבור כלי רכב וציוד תחבורה אחרים (כולל מטוסים ואוניות), 117.7 אחוזים; ולייצור כימי (ללא זיקוק פחם ונפט גולמי) 94.2 אחוז".

להביורים כבדים TOS-1

קרדיט: דפנס ערביכ קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הרוסי