אלפי צעירים סורים הסתערו על משרד לגיוס לוחמים לשורות מיליציית ווגנר

אתרי תקשורת מקומיים חשפו כי חברת אבטחה בסוריה ,המזוהה עם וגנר, פתחה את הדלת להתנדבות ולגיוס צעירים בכל הגילאים בכך שהציעה משכורות גבוהות במטרה לפתות אותם ולגרום להם להצטרף לשורות המיליציות הרוסיות, בין אם בתוך סוריה או מחוצה לה, במיוחד בלוב ובאוקראינה.

על פי אתר "סויידה 24" , כאלפיים איש התאספו אתמול מול בניין החברה באזור אל-סיאד באזור הכפרי של חומס כדי להרשם, לאחר שפורסם כי נפתחה הדלת לגיוס, ויותר מאוחר הרישום הופסק לאחר שנאספו שמותיהם של כמה מאות צעירים והם הועברו לבדיקות רפואיות וספורטיביות.

מקור אמר לאתר כי השכר שמשלמים המיליציה של וגנר, שנע בין 700 ל-1,000 דולר, גבוה בהרבה מאלה שמשלמים אסד והמיליציות האיראניות, שאינו עולה על 25 דולר לחודש, מה שגורם לשכירי חרב רבים של אסד לנסות ולהתקבל בווגנר לאחר שכלכלת סוריה קרסה ותנאי המחיה שם הורעו ביותר. 

אחד המתנדבים ציין כי לאחר שעבר את מבחני הבריאות והספורט, מלווה במאות נוספים, נאמר לו על ידי אחד מבעלי התפקידים בחברה כי יפנו אליו ויקבעו מועד לנסיעה, וייתכן שזה ייקח מספר חודשים.

גייס אלפי שכירי חרב 

חברת אל-סיאד – الصياد  גייסה מאז 2020 אלפי צעירים ושכירי חרב בסוריה במטרה לשלוח אותם לקרבות נגד דאעש או מחוץ למדינה, במיוחד ללוב עבור חברת וגנר למשימות שמירה על מתקנים שרוסיה תפסה שם או אפילו למשימות שמירה על מתקנים שמוסקבה תפסה בתוך סוריה, אבל עם משכורות נמוכות מאשר בלוב.

אתר החדשות כתב שהחברה עדיין לא הודיעה למתנדבים על היעד האמיתי הסופי שלהם, אבל ככל הנראה מדובר בלוב, שם הם יעברו קורסים צבאיים, ולאחר מכן הם ימוינו לרוב כשומרי מתקנים באתרי צבא או נפט שכוחות צבא רוסיה או וגנר נמצאים גם.

בשנה שעברה, "אל-סיאד" פתח את הדלת להתנדבות לצעירים להצטרף ללחימה באוקראינה, אך הם לא קיבלו הודעה על תאריך הנסיעה ונשלחו בעיקר ללוב, למרות שמוסקבה צמצמה את מספר שכירי החרב שלה המועברים, כמתנדבים, מדי חודש לאזורים שבשליטת הגנרל חפטר בלוב.

פרסומת לגיוס שכירי חרב

בנוגע לשיטת גיוס שכירי חרב ואנשי ביטחון, אתר החדשות – סויידה 24 מסר כי לחברה יש אתר אינטרנט וערוץ ברשת החברתית "טלגרם", שבאמצעותם היא מפרסמת את הפרסומות שלה, ומה היא צריכה, כדי למשוך אליה מתנדבים, והדגישה כי היא פרסמה הודעה על פתיחת דלת הגיוס ב-16 באפריל, כלומר אתמול, תוך קביעת התנאים והניירות הנדרשים וציון הגיל שבין 22-46 שנים.

אתר "א-סויידה 24" ציין כי תיעד, בשנתיים האחרונות, את הריגתם של שלושה מאנשי א-סויידה ,שגויסו, בלוב. הם נהרגו מפיצוץ מוקשים ולא במהלך קרבות, והוסיף שהאיחוד האירופי כלל בעבר את החברה הזו ברשימות הסנקציות, בשל מעורבותה בגיוס לוחמים סורים לאוקראינה.

קרדיט: אוריינט ניוז