WSJ: מפקד כוח קודס קיים פגישות באזור כדי לתאם תקיפות על ישראל

הוול סטריט ג'ורנל ציטט מקורות יודעי דבר שאמרו כי מפקד כוח קודס האיראני , הגנרל איסמעיל קאאני , קיים בשבועות האחרונים שורה של פגישות חשאיות עם ראשי מיליציות בלבנון, סוריה ועיראק, כדי לגייס לוחמים ולתאם תקיפות על ישראל. 

העיתון מסר כי הגנרל קאאני נפגש בשבוע שעבר עם מנהיגי " חיזבאללה ", " חמאס " ו"הג'יהאד האסלאמי " בשגרירות איראן בביירות, ובמקביל חמושים שיגרו מטח רקטות לעבר ישראל.

המקורות ציינו כי פרטי מתקפת הטילים סוכמו בפגישותיו של גנרל קאאני בביירות, כולל עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה וסגנו, סאלח אל-ערורי ומנהיג חיזבאללה. חסן נסראללה.

לפי מקורות ב"וול סטריט", מפקד "כוח קודס" קיים פגישות בסוריה, בסוף מרץ ובימים הראשונים של הרמדאן, עם חברי הפלגים הפלסטיניים, כדי לדון בתקיפה מתואמת אפשרית על ישראל , והודיע ​​לפלגים כי איראן השיגה מידע על תכניות ישראל לפתוח בפעולות נגד אנשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי בסוריה ובלבנון.

המקורות ציינו כי הגנרל קאאני דחק בפלגים הפלסטיניים לפעול במהירות, והדגישו כי איראן היא זאת שסיפקה את האמצעים הדרושים לביצוע פיגועים כדי להרתיע את ישראל מלצאת לתקיפות עליה, והוסיפו כי איראן שולחת בקביעות מל"טים וטילים דרך נמלי הים התיכון ודרך היבשה, דרך אדמת עיראק, לבעלות בריתה באזור.

מקורות יודעי דבר ציינו כי ב-3 באפריל נחתו יועצי משמרות המהפכה האיראניים בביירות כדי לתכנן תקיפה על ישראל.

המקורות אמרו כי הגנרל קאאני הדגיש כי חשוב לתקוף מטרות ישראליות בתוך ימים, בתגובה לתקיפות הישראליות שהרגו יועצים איראנים בסוריה.

ב-5 באפריל המצב הידרדר לאחר שכוחות ישראלים פרצו למסגד אלאקצה והיכו מאות מתפללים מוסלמים מה שעורר כעס רב בעולם הערבי.

בתגובה, ירו פלגים פלסטינים בדרום לבנון למעלה מ-30 רקטות לעבר אזור הגליל בצפון ישראל, בתקיפה הגדולה מסוגה מאז מלחמת יולי 2006 בלבנון.

ב-8 באפריל הודיעה "חטיבת אלקודס" של המשטר הסורי על אחריותה לירי רקטות לעבר רמת הגולן , בתגובה לתקיפות על מסגד אל-אקצא, ובתגובה ישראל הפציצה, בתותחים ובכלי טיס, עמדות של כוחות המשטר בקוניטרה ובסביבת הבירה דמשק.

קרדיט: סוריה טי וי  ואלשרק אלאחבאר