יום אחרון של רמדאן ויום קודס האיראני 2023- ניתוח מצב

עובדות:
בתום חודש רמדאן מתוח מאוד ומלא הסתה מצד גורמי טרור ( חמאס, גאפ, חיזבאללה) בניצוחה של איראן.
התקיימה תפילת יום שישי האחרון של הרמדאן ( שנקבע גם ליום ירושלים האיראני – יום שנוסד על ידי האאיטואלות השיעים ב1979 ושכל מהותו מאבק אנטי ישראלי).
בה השתתפו על פי הערכות שונות בין מאה שלושים למאה חמישים אלף מוסלמים בתפילות על הר הבית, (אחד המקומות הנפיצים ביותר פוטינציאלית בעולם).
בתום איומים, הצהרות, נאומים שונים ומשונים והרבה הפחדות מצד מנהיגי ציר ההתנגדות. ייצגו בפועל את ההתנגדות האיסלמית כעשרים נערים ( בגילאים שמתחת ל20 ) בשער מס' 6 של הר הבית ( השער המסורתי של תנועות ההתנגדות האיסלמיות ) והניפו כחמש דגלים ירוקים בינוניים של חמאס ודגל פלסטין קטן כאשר מעל השער הונפה כרזה ישנה של גא"פ ועוד כרזה איראנית. וזכו להתעלמות מופגנת מצד המוני האדם שביקרו בהר.
התמונה הזו מייצגת יותר מכל את ההתרחשות האמיתית על ההר.
כאשר ציר התנגדות כשל כישלון מוחץ בלגרום לתסיסה רבתי בקרב ערביי ישראל והפלסטינים.

במספרים מוחלטים: בתפילות השונות על הר הבית במהלך הרמדאן השתתפו למעלה ממיליון וחצי מוסלמים יהודים ונוצרים.
בפועל בשיא ההתפרעות (פרובוקציה מתוכננת מראש של פעילים שנשלחו על ידי חמאס בליל ה5 באפריל ) השתתפו באופן פעיל כמאה חמישים איש! אשר סגרו בכוח את שערי המסגד על מאות מתפללים אחרים והתבצרו בפנים כשהם מחזיקים במתפללים ובמתפללות הבלתי מעורבים כבני ערובה אל מול כוחות הביטחון הישראלים.

In Marking Al-Quds (Jerusalem) Day, Senior Iranian Officials Call For  Israel's Destruction | ADL

קרדיט: רשתות חברתיות

 

פרשנות אפשרית:
1. התעמולה וההסתה הבלתי פוסקים של ארגוני הטרור וציר התנגדות בניצוחה של איראן הגיעו למיצוי בקרב קהל היעד המרכזי שלהם- ערביי ישראל והשטחים. הערבים למדו להעריך נכונה את המפה, ישראל חזקה וההסתה המתחדשת חדשות לבקרים לפני כל ציון זמן מוסלמי או פוליטי איננה משנה דבר. פיגועי טרור ספורדיים מכאיבים לישראל אך אינם משנים דבר מהותי . ומאידך ידה של ישראל במלחמתה בטרור קשה מאוד והיא אינה נמנעת למרות ביקורת בינלאומית מהריגתם של פעילי טרור רבים.
רוב רובם של הערבים לא שינו את דעתם לגבי ישראל ולא הפכו לחובבי ציון אך הם בעלי חוש פרקטי מצוין ואינם מעוניינים באופן גורף להיפגע או לסכן את עצמם ואת בני ביתם במה שהם תופסים בצדק כמערכה חסרת תכלית. גם המחלוקת הפוליטית החריפה בישראל והקמפיין הנרחב שנעשה לתנועת הסרבנות לא שינו הבנה מהותית זו. ישראל איננה הולכת לשום מקום. אלה שינסו לפגוע בה דווקא עלולים. באופן אירוני התעמולה הבלתי פוסקת הפכה את הערבים למפוכחים ולמודעים יותר והם יודעים כיום להפריד טוב יותר בין דמיון למציאות ולזהות את המניפולציות השקופות של ארגוני הטרור הנצלנים והאכזרים השמחים לרקוד על דמם של אחרים.

2. המותג "אל אקצה בסכנה" אשר נעשה בו שימוש רב מאוד בשנים האחרונות בניסיון להצית מלחמת דת נשחק אף הוא. כאמור מאות אלפי מוסלמים הצביעו ברגלים. עלו לתפילות בהר הבית ונהנו מרמדאן נעים ושקט ברוב רובו של הזמן.
בינם לבין עצמם הערבים מודים כי ישראל לעולם לא תפגע בהר הבית וכי דווקא ארגוני הטרור ובעלי האינטרסים השונים הם אלה שמסכנים את היציבות .

Iran Marks 'Jerusalem Day' As U.S. Prepares To Unveil Middle East Peace  Initiative

קרדיט: יאיר אנסבכר – אנליסט צבאי    קרדיט לתמונה: רדיו פרדה