יום ירושלים האיראני – קצת סדר בדברים

סביר להניח שרובכם שמעתם את צמד המילים הללו בימים האחרונים. אנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר.

יום ירושלים האיראני, או בשמו המקורי "יום ירושלים הבינלאומי" הוא יום שיוסד ע"י האייתוללה ח'ומייני בשנת 1979 ומצוין מאז בכל שנה ביום השישי האחרון של חודש הרמדאן.
מטרת היום היא הבעת מחאה נגד החזון הציוני בכלל ושליטת ישראל בירושלים בפרט.

מלבד הפגנות מחאה המתרחשות ברחבי איראן ובשאר מוקדים נוספים בעולם, היום ידוע כמועד לפורענות בתחום תקיפות הסייבר נגד ישראל.

ע"פ מערך הסייבר הלאומי, בשנים קודמות נצפו ביום זה הפצת מסרונים המכילים מסרים אנטי-ישראליים, השחתות אתרי אינטרנט ותקיפות על חברות אחסון שמאחסנות מספר רב של אתרים במטרה להדהד מסרי תעמולה, וכן ניסיונות לתקיפות של מערכות של ארגונים והדלפת מידע. (המלצות להתגוננות מפני תקיפות סייבר ניתן למצוא בתגובה הראשונה).

 

כמו שכתבנו לכם מספר פעמים בסקירות ובניתוחים האחרונים, איראן בוחשת במזרח התיכון ומנסה בכל כוחה להסלים את המצב בגזרות השונות, באמתלה של פגיעה במסגד אלאקצא.

בשני הצדדים צופים כעת למה שצפוי להתרחש מחר בהר הבית. החשש הוא שהפלסטינים ינצלו את המצב הרגיש ויתעמתו עם כוחות הביטחון, באופן שיביא להפעלת כוח במתחם ההר. תיעודים מעין אלו צפויים לרוץ כאש בשדה קוצים בכלי התקשורת הפלסטינים והערבים ולהביא לשידור חוזר של מאורעות השבוע שעבר ואולי אף יותר מכך. ע"פ הדיווחים בתקשורת, ישראל תגברה בימים האחרונים את מערך ההגנה האווירי ברחבי הארץ, מחשש לירי רקטות ושיגורי מל"טים בגזרות השונות.

 

למרות כל האמור לעייל חשוב לזכור שבצל החשש, מטרת היום היא בעיקר תעמולתית. כבר היום נאמו בכירים שונים בציר ההתנגדות ובהם: מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד אלנאח'לה, מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, ומזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה. מחר צפויים נאומים נוספים ובהם: מנהיג חמאס בעזה, יחייא סינוואר, נשיא איראן, איבראהים ראיסי, ושלל בכירים נוספים. הערב אף הופץ סרטון תעמולה, בו נראים שלל ארגוני הטרור מתכנסים בחמ"ל משותף ונערכים לתקוף את ישראל כשהמטרה העומדת לפניהם היא שחרור ירושלים. הסרטון הופץ בעמודים הרשמיים של הזרועות הצבאיות של חמאס, גא"פ, חיזבאללה וארגונים נוספים.

תמונה

קרדיט: ערוץ הטלגרם המוח'אבראת   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות