מותו המסתורי של מנהל הלוחמה הכימית בצבא סוריה האלוף עלי אחמד עבאס

 

אתרים הנאמנים למשטר אסד מלאו בחדשות על מותו של האלוף עלי אחמד עבאס, אחד מהאחראים לניהול הקרבות והפצצות שיטתיות של מזרח אלרוטה, וקרוב לבשאר ומאהר אל-אסד.

באתרים נאמנים נמסר כי האלוף עבאס, שמוצאו מהכפר טל סארים בעיר ג'בלה באזור הכפרי של לטקיה, נפצע קשה בפניו במהלך עימותים עם המורדים בכפר חוש אל-פארה שבמזרח גאוטה, באזור הכפרי של דמשק, בעוד שאחד מקרוביו אישר כי הוא סבל מיותר מ-5 פציעות, אחת מהן גרמה לנכות בידו, ובשנה שעברה הוא פרש.

 

אל-עבאס, שמת בבית החולים הצבאי תשרין אתמול, שלישי, בגיל 66, על פי ההספד המצורף, עבר בין כמה תפקידים רגישים, בהיותו מקורב לראש המשטר בשאר אל-אסד ולאחיו, מאהר אל-אסד, היה מנהל אגף תורת הלחימה וכן שימש כמפקד פוג' הלוחמה הכימית מס' 28.

הקצין העריק, אלוף-משנה אבו אחמד (כינויו מטעמי ביטחון), שעבד בעבר באותו פוג' לפני עריקתו, אישר כי האלוף עלי אל-עבאס היה מפקד פוג' הכימיה בדיוויזיה 4 שריון ליד מפקדת חטיבה 42, ולאחר מכן עבר להיות ראש ענף הלוחמה הכימית ומשם התקדם למנהל אגף הלוחמה כימית .

הקולונל העריק אישר כי אל-עבאס הוא אחד השותפים הגדולים במעשי הטבח הכימיים ו"אחרים" במזרח ומערב אלראוטה, בשיתוף פעולה עם פוג' הארטילריה והרקטות. האלוף-משנה העריק הדגיש כי אל-עבאס הוא אחד האנשים הכי שנואים בקרב הסונים, כפי שידע כשהיה עוד מפקד גדוד.

לפני שנים, הריגתו של אלוף נוסף באותה התמחות של עלי עבאס, אחמד מוחמד חוסינו, שמילא את תפקיד הרמ"ט וסגן מנהל במכללה ללוחמה כימית בצבא סוריה, עורר שאלות רבות, בשל העמימות שבה הוכרז מותו, והעדר בירור מקום ושיטת הריגתו למרות מעמדו ה"רגיש" ודרגתו ה"גבוהה".    קצינים שערקו מצבא סוריה העריכו שזה חלק ממדיניות חיסול עדי ראייה, במדינה שביצעה טבח כימי, כדי להטעות את החקירות.

"وفاة

קרדיט: אוריינט ניוז