מי היה יועצו של מפקד משמרות המהפכה האיראנים שמת לאחרונה?

אמש הודיעה אירן על מותו של יועצו של מפקד משמרות המהפכה תא"ל חוסיין חאלקי מוחמדי, מבלי לציין את הסיבה למותו ואת מקום מותו.

 

מי היה האיש ואיך הגיע לקצו ? 

תת אלוף (סרדאר) "חוסיין חאלגי מוחמדי" נולד בשנת 1957 ב"שחררי דידה". הוא נשלח לחזיתות הקרב עם תחילת המלחמה נגד עיראק וקיבל דרגת לוחם ותיק. הוא נפטר בגיל 66.

סוכנות הידיעות פארס דיווחה מטהראן כי טקס ההלוויה לשהיד הגאה של האיסלאם, סרדאר חוסיין חאלגי, נערכה בעיירה שהיד מחאלטי, מול דלת מסגד אנסאר אל-חוסיין, בנוכחות קבוצה. של חברי הקהילה וחבריו לארגון משמרות המהפכה.

כמה מפקדים צבאיים ולאומיים בכירים  כמו סרדאר (גנרל) חוסיין סלמי, המפקד העליון של משמרות המהפכה האסלאמית, סרדאר אחמד רזא ראדן, מפקד המשטרה הלאומית, סרדאר אחמד וחידי, שר הפנים, ובכירים נוספים נכחו בטקס הלוייה.

על פי דיווח פארס, סרדאר חסין חאלגי מוחמדי הלוחם הוותיק הגאה, מת לאחר שנים רבות של סבל וסיבוכים, הובא לקבורה בבהשט-א-זהרה (עליו השלום) לאחר שנקבר בה בחלקת 25 החללים.

לאחר מותו ,מפקד משמרות המהפכה האסלאמית, האלוף חוסיין סלמי, פרסם מברק תנחומים ובו שיבח את המת, את יושרו ואת תרומתו למדינה.

אחרי מברק התנחומים אמר גורם איראני שהישראלים תקפו בסוריה שלושה ימים לפני פגיעה בווילה של מאהר אל-אסד, ובתקיפה זאת האיש נהרג. מקור אחר אומר כי הוא נהרג בתקיפה הישראלית על ישיבת מפקדים בכירים שהיתה במתחם המאובטח בכפר סוסה שבדמשק.

קרדיט: תסנים