מה מהות החיסולים המרובים בדרום סוריה ועל מה מאהר אסד לא מוותר?

לאחרונה במספר ערוצי תקשורת בעיראק מעלים תאוריה בנוגע למאהר אסד אחיו של נשיא סוריה בשאר אסד.

לטענתם, מאהר נמצא בתקופה האחרונה תחת נסיונות חיסול חוזרים ונשנים וטעם מספר גורמים.

במחקר שבוצע על ידי ה"דר שפיגל" הגרמני עולה, כי מאהר אסד פועל בשליחות אחיו הנשיא, לייצר סמים מסוג "פנטילין" (בישראל מוכר כתרופות בשם קפטגון או פיטון).

על פי הדר שפיגל, מאהר אסד הצליח למכור פנטילין בסכום אסטרונומי של 5.7 מיליארד דולר בשנה, ובכך, הפך לאחד מתחומי היצוא החשובים ביותר בסוריה בכלל ולמשטר אסד בפרט.

הבעיה, שבוצעו נסיונות ומשאים ומתנים רבים, כדי לצרף את סוריה לליגה הערבית אך, תנאי חשוב אחד מנע את ההסכם; הפסקת ייצור הפנטילין שאותו אסד ומאהר מסרבים לקבל.

בשל כך, מסבירים יודעי דבר בתקשורת העיראקית כי, גם ישראל מעורבת בנסיונות החיסול של מאהר אסד, כדי להחליש את ההתבססות הכלכלית הזו שמסייעת ובאה ידי ביד עם איראן וחיזבאללה.

במפרסומים, הם מצביעים על קשר ישיר של מספר תקיפות ספציפיות לנסיונות החיסול שלו, כמו גם לאחרונה, באחת התקיפות של ישראל על פרברי דמשק ביום ראשון האחרון, לאחר הירי לישראל, צהל תקף לטענתם, מפקדה של הדוויזיה הרביעית, הנמצאת תחת פיקודו הישיר של מאהר. באותה תקיפה נכחו מפקדים איראנים ויתכן אף מאהר בעצמו.

דיווחים נוספים שעולים כל הזמן בדרום סוריה וכך גם היום בבוקר;

התקשורת בדרעא מדווחת כי ב72 שעות האחרונות ישנו דפוס מרובה של חיסולים מסתוריים של 10 אנשים שמבוצעים על ידי אלמונים שלא השאירו עקבות ונעלמו כלא היו.

החיסולים בוצעו בעיירות שונות: נוא, טפס, אלחרה, דאעל, שמס, ח'רבת ע'זאלה, אנח'ל ואלצנמין.

הדמויות שנפצעו וחוסלו מוכרות כאנשי מודיעין ומפקדים בחיל האוויר הסורי, ראש חוליה מקומית שעסק גם בסחר בסמים, איש דאעש, מפקד בחטיבה 8 של אסד, אנשים שנכחו ברכב שהסיע קציני מודיעין סורים, חבר במפלגת הבעת' ועוד 2 אזרחים שלא ידוע מה טיבם.

האם יש קשר בין החיסולים בדרום סוריה לעסקים של מאהר אסד? האם טענת ערוצי התקשורת בעיראק כי ישראל מעורבת בנסיונות החיסול של מאהר ועסקיו נכונים?

ימים יגידו…

קרדיט: עמי מקבוצת נציב    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות