ממסמכים שהודלפו: מרוקו תקבל מערכות ברק הישראליות בעוד חודשיים

מערכת BARAK-MX הישראלית היא מערכת לטווח בינוני וארוך שצפויה להתחיל להגיע לממלכה בסוף שנה זו ותחילת שנה הבאה, היא הוכיחה יעילות רבה במהלך המלחמה בקרבאך, במיוחד נגד  טילים בליסטיים מסוג "איסקנדר". המערכת פועלת נגד טילים שונים, עם טווח של 35 עד 150 ק"מ, ותהיה המערכת ארוכת הטווח הראשונה שתופעל על ידי הארטילריה המרוקאית.

 

מסמכים של צבא ארה"ב שהודלפו לאחרונה על אוקראינה חושפים פסקה, בתחתית התמונה, הכוללת הצעות לנשק ישראלי שניתן לספק לאוקראינה.

על פי המסמכים החסויים, מערכת ההגנה האווירית ארוכת הטווח מתוצרת ישראלית ברק-MX תימסר למרוקו באמצע 2023, כפי שהוסבר כדלקמן:

מערכת ההגנה האווירית ארוכת הטווח מתוצרת ישראלית ברק-MX תימסר למרוקו באמצע 2023

האירועים שבאו בעקבות התמוטטות המשטר הלובי והאיום הגובר של התקפות אוויריות על מתקנים רגישים היוו את הטריגר שגרם למרוקו לשנות את תורת ההגנה האווירית על ידי הוספת מערכות טילי הגנה אווירית לטווח הבינוני והארוך על שטחי המדינה, במיוחד עם התפתחות סכנות המגיעות מהשמיים, בין אם עם התפתחות התפקידים של כטב"מים, התפתחות טילים בליסטיים, טילי שיוט ואיומים אחרים המגיעים מהאוויר כמו גם מהיבשה, ים ואפילו מצוללות.

מצב זה הצריך להשקיע בארסנל הגנה התרעתי רב-שכבתי המסוגל להגן על שמי הממלכה ועל מתקנים רגישים.

בעבר, אמצעי ההגנה האווירית של הכוחות המזוינים המלכותיים הוגבלו לכמה מערכות קצרות טווח כדי ללוות שיירות משוריינות ולהגן על בסיסים צבאיים, ומשימת ההגנה האווירית הוגבלה למטוסי יירוט, שלא יכלו להתמודד עם התקפות טילים, לדוגמה.

במהלך העשור האחרון, הכוחות המזוינים המלכותיים השקיעו בחיזוק מערכות טילי קרקע-אוויר על ידי הכשרת עשרות קצינים וחיילים מוכשרים, המסוגלים להפעיל מגוון מערכות מודרניות, תוך האצת ההכנות לקליטת מערכות ההגנה אווירית ארוכת טווח הראשונות בסוף שנה זו ותחילת שנה הבאה.

Morocco, Israel Conclude $500 Million Deal for Missile Defense System

קרדיט: דפנס ערביכ   קרדיט לתמונה: תעשיה אווירית ו- https://www.moroccoworldnews.com/