איראן: אנחנו מסוגלים להעשיר אורניום (לכמה שנרצה) מתי שנרצה

לאור הקיפאון סביב המשא ומתן על הסכם הגרעין, הודיע ​​ראש הארגון לאנרגיה אטומית באיראן, מוחמד אסלאמי, כי ארצו מסוגלת להעשיר אורניום "מתי שהיא רוצה ובכל הנסיבות".

והוא טען בראיון לטלוויזיה האיראנית ש"המטרה של ארצות הברית הייתה לעצור את הטכנולוגיה הגרעינית האיראנית , אבל היא לא הצליחה לעשות זאת ולא השיגה שום תוצאות", כלשונו.

 

"סתם תירוצים"

באשר לחוסר ההתקדמות בנושא החייאת הסכם הגרעין, אמר איסלאמי: "הסיבות שניתנו על ידי האמריקנים לאי הגעה להסכם הן תירוצים בלבד, וכי המטרה העיקרית של וושינגטון היא למנוע את התקדמות ארצו", כך דויוחה סוכנות הידיעות של הרפובליקה האסלאמית (IRNA), היום, יום ראשון.

בתגובה לשאלה על השפעת הודעתה של טהראן כי שיעור העשרת האורניום שלה הגיע ל-60%, הוא אמר כי "זה טבעי שזה ישפיע על אופן המשא ומתן".

בנוסף, הוא מאמין שהאמריקאים "קיבלו את הרושם שאי אפשר להיפטר מאיראן גרעינית בקלות, אבל מה שחשוב יותר, שהם הבינו שאי אפשר לבטל את הידע הזה".

 

הוא סיכם באומרו, "היקף ההעשרה שביצעה איראן בתקופה האחרונה הוא חסר תקדים, מה שגרם לכולם להבין שהיכולת האיראנית היא אמיתית ואי אפשר להתכחש לה".

ראוי לציין כי המשא ומתן בין טהראן למדינות החברות בהסכם (סין, רוסיה, בריטניה, צרפת וגרמניה), בהשתתפות עקיפה של ארצות הברית, הושעה מאז אוגוסט 2022.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית דיווחה בפברואר האחרון בדו"ח התקופתי שלה, כי היא מצאה, במתקן פורדו, חלקיקי אורניום מועשר בטוהר של עד 83.7%, שזה קרוב מאוד לדרגת ההעשרה הנדרשת לייצור נשק גרעיני.

رَصدُ يورانيوم مخصب لصنع سلاح نووي في إيران - YouTube

קרדיט: אלערביה   קרדיט לתמונה: אלג'זירה