איראן: חברות בינה מלאכותית ישראליות פועלות לזיוף בחירות ברחבי העולם

חברות בינה מלאכותית ישראליות השתמשו במידע שהושג מפריצה לנתונים האישיים של משתמשי פייסבוק וטוויטר בארצות הברית כדי להשפיע על דעת הקהל האמריקאית ועל בחירותיה הפוליטיות במהלך הבחירות לנשיאות ב-2016.

 

אתר איראני – נור ניוז הכפוף לשלטון המולות מקדם רעיון שנועד להבאיש את ריחה של ישראל במדינות הדמוקרטיות. וכך הם כותבים:

בתקופה שבה תשומת הלב מופנית למשפטו של הנשיא לשעבר טראמפ וכוכבת הפורנו האמריקאית, נראה שיש משהו גרוע יותר במה שטראמפ ועוזריו ביצעו, שכן מתנגדיו נמנעים מלדון בנושא חמור ורגיש יותר, שהוא מעורבותם של הישראלים, ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהתערבות בבחירות לנשיאות 2016 לטובת טראמפ על חשבון יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון.

בתחקיר חדשותי ארוך בעיתון "האומה ( דה ניישן)", דיווח העיתונאי האמריקאי ג'יימס במפורד על פרטים הקשורים למעורבותו של נתניהו בבחירות לנשיאות באמצעות חברות בינה מלאכותית ישראליות שפרצו לחשבונה של הילרי קלינטון , שרת החוץ האמריקאית, והדליפו אלפי הודעות מהמייל שלה, שתרם לפגיעה בתדמיתה מול הציבור האמריקאי.

כמו כן, חברות בינה מלאכותית ישראליות השתמשו במידע שהשיגו בפריצה לנתונים האישיים של משתמשי פייסבוק וטוויטר בארה"ב כדי להשפיע על דעת הקהל בארה"ב בבחירות לנשיאות ב-2016.

לדברי באמפורד, האינטרס של נתניהו היה בבחירת חברו טראמפ לנשיא ב-2016, משום שידע שהאחרון מתכוון להוציא את ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן, להכיר בירושלים כבירת ישראל. 

במפורד מוסר פרטים על פריצת שירותי הביון הרוסיים לאתרי המפלגה הדמוקרטית ולקמפיין הבחירות של הילרי קלינטון, אך הוא מציין מה כללו חקירות ה-FBI לגבי המעורבות הישראלית המסוכנת בבחירות.

 

חברות ישראליות מרמות בחירות בעשרות מדינות
מה שמעניין בהקשר זה הוא המידע שסיפקה באמפורד על חברות בינה מלאכותית ישראליות שפעלו בעשור האחרון באופן פעיל ביותר מ-30 מדינות לטירוף בחירות חקיקה או לנשיאות לטובת מפלגות או אישים פוליטיים שתומכים ב"ישראל".

במפורד מזכירה את אחת מחברות הבינה המלאכותית, קבוצת ארכימדס, שבסיסה בקומה השישית של קניון עזריאלי בן 16 הקומות במרכז העיר תל אביב. היא הייתה מעורבת בעבר בהונאת בחירות במספר מדינות באפריקה ובאמריקה הלטינית ובדרום מזרח אסיה.

בבחירות לנשיאות ניגריה של 2018, מסע הפצת השקרים באינטרנט, שבוצע על ידי קבוצת "ארכימדס", תרם לבחירתו של מנהיג ההפיכה הצבאית, מוחמדו בוהארי, לנשיא המדינה.

חקירות חשפו את מעורבותה של קבוצת "ארכימדס" בבחירות לנשיאות ב-13 מדינות נוספות, וציינו כי יותר מ-3 מיליון עוקבים בעולם עוקבים אחר האתרים המזויפים של הקבוצה ב"פייסבוק" וב"אינסטגרם".

קבוצת "ארכימדס" היא לא החברה הישראלית היחידה שפורצת לאינטרנט ולאתרי מערכות בחירות כדי להתאים את התוצאות לפי רצון לקוחותיה. לדברי קציני מודיעין ישראלים לשעבר, מיקור חוץ של חדשות מזויפות ומניפולציות של בוחרים הפכו לתעשייה צומחת בישראל, במיוחד מאחר וצעירים ישראלים רבים המשרתים ביחידות המודיעין של הצבא הישראלי מאומנים להשתמש בזהות בדויה ברשתות החברתיות.

חברות בינה מלאכותית ישראליות שוטפות את המרחב הדיגיטלי ופועלות לזיוף בחירות ברחבי העולם

קרדיט: נור ניוז