אתר איראני: התקיפות הישראליות בסוריה כוונו למרכזי מודיעין איראנים

אתר איראני חשף את האתרים שהיוו מטרות לתקיפות הישראליות בסוף מרץ בסוריה. לטענתם התקיפות הללו לא היו דומות לתקיפות הקודמות, אלא כוונו למפקדות רגישות של משמרות המהפכה האיראנים בדמשק ובאזורים הכפריים שלה.

לפי דיווח שפרסם אתר החדשות של האופוזיציה האיראנית – איראן אינטרנשיונל, התקיפות שהתרחשו ב-30 וב-31 במרץ התמקדו במרכזי מודיעין שנוהלו על ידי איראן וקבוצת המיליציות הלבנונית של חיזבאללה, בשיתוף עם מיליציית אסד, באזור אלמזה שבבירה דמשק. אחריהן הגיעו תקיפות  דומות נוספות ב-2 באפריל שהביאו להריגתם של שני קציני מודיעין ממשמרות המהפכה (מילאד חיידרי ומיקדד מקדאני).

האתר הוסיף כי התקיפות חזרו על עצמן שוב ב-4 באפריל, כאשר הותקפו מטרות דומות באלמזה ובאזור קוסייר שבאזור הכפרי של חומס בסמוך לגבול לבנון.

הם לא יועצים, אלא קציני מודיעין

למרות טענות איראן לפיהן אנשי הצבא האיראנים מקדאני והידרי, שנהרגו בתקיפות ב-4 באפריל, הם יועצים צבאיים, האתר אישר כי הם שני קציני מודיעין של משמרות המהפכה האיראניים בסוריה והם אינם כמו כל יועץ רגיל.

לפי האתר, התקיפה שבה נהרגו שני הקצינים מגיעה בהקשר של תגובת ישראל לפיגוע שסוכל לפני שבוע באזור מגידו בתוך ישראל על ידי אדם, שלדברי ישראל גויס על ידי מיליציית חיזבאללה.

אתר "קול הבירה" חשף בדיווח כי טיל מונחה פגע במכוניתם של שני הקצינים האיראנים באזור אלמידאן שבבירה דמשק, בזמן שהיו בדרכם לפגישה ביטחונית סודית באחד מסניפי המודיעין במחלקה לביטחון המדינה השוכנת בשכונת כפר סוסה, וכי במכונית נסע בנוסף לנהג גם קצין סורי בדרגת אלוף-משנה. גורמים סורים כיבו את השריפות וניקו את המקום עד למחרת בבוקר.    (קרדיט: אוריינט נניוז)

 

אחד מקציני המודיעין האיראני שנהרגו בתקיפה הישראלית:

חושפני