תקיפות על אתרים איראנים בגולן העומדים מאחורי ירי הרקטות לעבר ישראל

עם עלות השחר היום, יום ראשון, 9 באפריל, פתחו מטוסי קרב ישראליים בהתקפות אוויריות לעבר אתרים של המשטר הסורי באזור הדרום – כך מוסר אתר החדשות הסורי בלדי ניוז.

מקורות יודעי דבר אמרו כי ההפצצה הישראלית כוונה לאתרים של המשטר הסורי באזורי "פלוגת עבדין ופלוגת מעריה" ("سرية عابدين وسرية معرية")  באזור הכפרי המערבי של דרעא, ובסיס "טל ח'רוף"  – "تل خروف" באזורים המזרחיים של מחוז דרעא, בנוסף לאתר " פלוגת צידון אל-גולן"  – "سرية صيدا الجولان"  הממוקמת באזור הכפרי הדרומי של מחוז קוניטרה.

מסוכנות הידיעות של המשטר "SANA" נמסר כי "בערך בשעה 5:00 הבוקר ביצע האויב הישראלי תוקפנות אווירית תוך ירי מספר טילים מכיוון הגולן, שכוונו לכמה נקודות באזור הדרומי."

כלי התקשורת הסורים טוענים כי מערכות ההגנה האווירית הסורית יירטו את הטילים הישראלים והפילו חלק מהם, וכי התקיפה גרמה לנזקים ברכוש בלבד . 

דובר צה"ל צייץ  ב"טוויטר" כי  "מטוסי קרב ישראלים תקפו מטרות נוספות בסוריה, כולל מתחם צבאי השייך לדיוויזיה 4, בנוסף לאתרי מכ"ם וארטילריה השייכים לצבא סוריה.

כמו כן צוין כי התקיפות בוצעו על ידי מל"ט ישראלי שהשמיד את משגרי הטילים ששימשו לשיגור טילים מתוך סוריה.

בהודעתו הדגיש צה"ל כי כל התקיפות הללו באות בתגובה לירי רקטות מתוך שטח סוריה לעבר ישראל.

ישראל הטילה על המשטר הסורי את האחריות לנעשה בשטחו וכי ישראל לא תאפשר ניסיונות להפר את ריבונותה.

אתמול בערב הודיע ​​צה"ל כי שוגרו 3 טילים מסוריה לעבר רמת הגולן וכי בדרום רמת הגולן הופעלו סירנות האזעקה, לאחר שנשמעו פיצוצים באזור, בעקבות ירי שני טילים משטח סוריה לעבר רמת הגולן.

דובר צה"ל אמר אתמול כי שלוש רקטות שוגרו מסוריה, אחת מהן נחתה בתוך שטח ישראל בשטח פתוח מדרום לרמת הגולן.

בעוד שהיו דיווחים כי שלוש הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, שתיים מהן ברמת הגולן, והשלישית נפלה בשטח ירדן, צה"ל הגיב בהפצצת אתרים בתוך שטח סוריה באמצעות פגזי טנקים, כך לפי התקשורת הישראלית.

2 מטרות מעניינות הותקפו הלילה בסוריה….
"חטיבה 52" ליד העיר #אל-חירק ו"גדוד המכ"ם" מזרחית לעיירה #נחיתא. שתי המטרות לכאורה של הצבא הסורי אך למעשה הן בשליטת האיראנים.

תמונה

 

כמו כן הותקף גדוד מכ'מ סורי תל אלחארף. כמו כן הותקפו מפקדות ועמדות של חטיבה 90 המחזיקה את קו גבול הגולן מקונייטרה וצפונה. מי ששולט על עמדות התצפית של חט' 90 הם חיזבאללה.
הירי אמנם לא היה בגיזרת החטיבה ולא היתה לה כל אחריות אך העיתוי נוצל לקיזוז אמצעי איסוף מודיעין אלקטרוני בגזרה.

מטרה מעניינת נוספת שהותקפה בגיזרת קונייטרה לפנות בוקר היתה חפ'ק המבצעים של חטיבה 90 המטכ"לית בה יושבים אנשי צבא סורים,איראנים וחיזבאללה. הם מדווחים ישירות לחדר המבצעים הראשי של המטכ"ל הסורי שם יושבים הפיקוד הבכיר האיראני המטפלים בכל הנעשה ומדווחים אחורה לחפ'ק המרכזי באיראן.

אמצעי תקשורת סורים טענו כי הבוקר טסו מטוסי קרב ישראלים בשמי דמשק ודרום סוריה. השלב הבא תהיה, ככל הנראה,  'מתקפת דמה', נוסח מה שעושים בדרום לבנון כבר שנים, על ארמונו של אסד בדמשק ליד אלמזה.