ישראל נערכת לתרחיש הגרוע ביותר שרוסיה תספק לאיראן טילים היפרסוניים

ישראל חוששת מהאפשרות שרוסיה תספק לאיראן טכנולוגיית טילים היפרסוניים של Kh-47M2 Kinzhal.

קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הרוסי

 

טילים היפרסוניים הם תוספת עדכנית לארסנל הנשק המתקדם, המציעים יתרונות מובהקים על פני טילים בליסטיים קונבנציונליים עם יכולתם לנוע במהירויות גבוהות בהרבה ולבצע נתיבי טיסה משתנים יותר, טילים היפרסוניים מהווים אתגר אדיר לזיהוי מכ"מים נגד מטוסים.

יתר על כן, על ידי טיסה בגבהים נמוכים יותר במהלך חלק מהטיסה שלהם, טילים אלו יכולים להשיג יתרון בולט במצבי לחימה.

ישראל, בין היתר, מודאגת ,באופן מובן, מהשימוש האפשרי בטילים היפרסוניים על ידי מדינות עוינות כמו איראן. רוסיה, למשל, כבר מפתחת את Kh-47M2 Kinzhal מאז 2019, שיש לו פוטנציאל להתמודד עם מערכות ההגנה האוויריות של ארה"ב.

ישראל הייתה מודאגת מהעברה הפוטנציאלית של טכנולוגיית טילים היפרסוניים מצפון קוריאה לאיראן בעבר. עם זאת, תשומת לבם הופנתה כעת להעברת פוטנציאל של רוסיה של טיל הקינג'ל וידע לייצורו בטהראן, במיוחד לאחר הרכישה האחרונה של איראן של מטוסי הקרב הרב-משימתיים Su-35 ורכישה אפשרית של מערכת טילי ההגנה האווירית S-400.

ישראל מודעת לסכנה הגדולה הנשקפת מטילים היפרסוניים, שקשה ליירט, ומבקשת לשנות את טכנולוגיית ההגנה מפני טילים כדי להתמודד עם איום זה. עם זאת, מאמץ זה צפוי לדרוש זמן רב ומשאבים יקרים.

האפשרות שאיראן תרכוש טילים היפרסוניים נותרה הדאגה הגדולה של ישראל, מכיוון שהיא עלולה לאיים ברצינות על ביטחונה. עם זאת, כמה מומחים מאמינים כי ההסתברות לאירוע כזה נמוכה בשל העובדה שניתן לפרוס את הטיל ההיפרסוני הרוסי Kh-47M2 Kinzhal רק על המיירט ארוכי הטווח MiG-31K, שמוסקבה טרם ייצאה לאיראן.

 

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חשף את מערכת הטילים היפרסוניים של קינזהל בנאום מצב האומה שלו בפני האסיפה הפדרלית במרץ 2018. נכון לעכשיו, טייסת מיג-31K חמושה בטילים היפרסוניים נמצאת במשימת ניסוי לחימה בצבא הדרום. מחוז רוסיה.

טיל KK-47M Kinzhal מסוגל לטוס פי 10-12 מהר יותר מהקול בטווח של עד 2000 ק"מ.

הטיל נועד לתקוף ספינות מלחמה של ארה"ב ונאט"ו המהוות איום על מערכות הטילים האסטרטגיות בחלק האירופי של רוסיה ולהרוס את מערכת ההגנה מפני טילים של נאט"ו.קרדיט: ערביכ דפנס)

הצי הרוסי מחמש את מטוסי ה-MiG-31 שלו בטילים היפרסוניים של Kh-47M Kinjal

קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הרוסי