פרס ראש הממשלה למבצעי המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים לשנים 2020-2021

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד דוד ברנע העניקו את פרס ראש הממשלה למבצעי המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים

במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד דוד ברנע התקיים ביום ג', 04 באפריל 2023, י"ג בניסן תשפ"ג, טקס הענקת פרס רה"מ למבצעי המוסד לשנים 2020-2021, בנוכחות עובדי ועובדות הארגון, מפקדיו ושותפים רבים מקהילת הביטחון והמודיעין.

פרס ראש הממשלה מוענק, מדי שנתיים, למבצעים פורצי דרך ומעוררי השראה, שתרומתם המודיעינית והמבצעית להגנה על ביטחון מדינת ישראל הינה יוצאת דופן. המבצעים שנבחרו מהווים את קצה הקרחון מהעשייה הרחבה של המוסד בהתמודדותו עם האיומים והאתגרים הרבים העומדים בפני מדינת ישראל, בהם סיכול יכולת נשק בלתי קונבנציונאלי, סיכול טרור, חתירה לשלום וכינון יחסי נורמליזציה.

מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אני חייב קודם כל להודות לכם בשם מדינת ישראל על העבודה הנפלאה שאתם עושים יום-יום, לילה-לילה, שנה-שנה למען ביטחון ישראל.

המבצעים שלכם אושרו מתוך אותה אמונה שלי ביכולות שלכם, ביוזמה שלכם, ביצירתיות שלכם, בתעוזה וגם בהצלחה. לא כולם הצליחו, אבל הרוב המכריע הצליח, ולפעמים הצליח מעל המשוער.

בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו, ואיראן קמה בדור הזה לכלותינו. אם לא נמנע מאיראן להשיג נשק גרעיני אנחנו נהיה במציאות אחרת שהעולם כולו יועמד כבן ערובה מול גורם שחרט על דגלו להשמיד אותנו, ולכן זאת משימת העל שלנו.

אני רוצה להגיד לאויבינו שבל יטעו בנו: שום ויכוח פנימי לא ימנע מאתנו לעשות את מה שצריך לעשות יחד כדי להגן על המדינה שלנו ולמנוע מהם לבצע את רצון ההשמדה שלהם.״

ראש המוסד דוד ברנע בירך בנאומו: "מבצעי המוסד שנבחרו לקבל את פרס רה״מ, מהווים את חוד החנית בעשייה רחבה המתבצעת הרחק מאור הזרקורים.

בשילוב כוחות ומוחות, בסבלנות ובסובלנות, ובמסירות אין קץ אל מול אויבים שאינם חדלים לרגע לפעול כדי לפגוע בבני עמנו, מול אויבים שעלולים להציב איום קיומי על מדינתנו, מולם, אתם אלו שהפכתם חזון למציאות. מולם, אתם פעלתם בתחבולות, ובתחבולות נמשיך במלחמה החשאית המתמשכת.

ביום חגיגי זה, אני עומד בגאון אחרי בחירתנו בפעילויות הנועזות, היצירתיות ופורצות הדרך. אני גאה, בפעילויות אלו המעלות על נס את התחכום, את שיתופי הפעולה ואת הטכנולוגיה המתקדמת.
אני גאה בכם – עובדי ועובדות המוסד המסורים והיצירתיים, ואני גאה לעמוד בראש ארגון הפועל באופן ממוקד, חותר למגע, ומשפיע באופן דרמטי על ביטחון המדינה״.

קרדיט: דן אסולין מקבוצת נציב