היחידה הלוגיסטית של איראן שבמוקד ההתקפות הישראליות האחרונות בסוריה

אתר החדשות "איראן אינטרנשיונל" השיגה מידע על המטרות הספציפיות של המתקפה האווירית הישראלית האחרונה על מטרות הקשורות לטהרן בסוריה. 

ישראל ביצעה תקיפות אוויריות על נמל התעופה הבינלאומי בדמשק בסוריה ועל עמדות אחרות מדרום לבירה בלילה שבין שישי לשבת, על מטרה שנקראת 'יחידה 2250' – מוסד לוגיסטי איראני מיוחד המנוהל על ידי משמרות המהפכה של טהראן. 

נוסדה כתת-קבוצה של יחידה 2000, והיא ממוקמת בדמשק עם משרדים רבים ברחבי סוריה כמו פרברי הבירה וכן לטקיה, חמה, חלב ודיר א-זור.

היחידה מופקדת על קליטת ציוד, נשק וכוח אדם הנכנסים מאיראן וכן על תמיכה בכוחות הלבנוניים הנתמכים על ידי איראן בסוריה. כמו כן מוטלת עליה המשימה ללוות ולארח בכירים איראנים ובני משפחותיהם עם הגעתם לסוריה, המתבצעים בדרך כלל בתיאום עם בכירי הרשויות בסוריה. 

בתקיפה האחרונה המחסנים, ריכוזי ציוד ואפילו המשרד הראשי היוו מטרות לתקיפות ישראליות. "התוקפנות הובילה למותם של חמישה חיילים ולנזק גדול ברכוש", ציטטה סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה SANA מקור צבאי.

על פי מידע בלעדי שהגיע לאתר "איראן אינטרנשיונל", היחידה נמצאת תחת פיקודו של מישהו שזוהה רק כ'סייד רזא' בעוד שני עובדים נוספים במשרד מזוהים כעבדאללה עבאדי ומייסאם קטבי. 

 

סייד רזה

סייד רזה

סייד רזא הוא ראש המשרד בסניף דמשק ומהווה שנים רבות נכס איראני מרכזי בפעילותה באזור. קודם לכן עבד כנציג היחידה בטהרן במשך כמה שנים.

 

עבדאללה עבאדי

עבדאללה עבאדי

עבדאללה עבאדי הוא מבכירי היחידה המופקדת על העברת אמצעי לחימה בטיסות נוסעים, בעיקר באמצעות משלוח כבודת יד מאיראן לסוריה.

 

מייסם קטבי

מייסם קטבי

מייסם קטאבי אחראי על העברת כוח אדם ונשק בין איראן לסוריה. הוא שירת בתפקיד דומה ביחידה ה-190 של כוח קודס, זרוע החוץ של משמרות המהפכה האיראנים.

 

ישראל הגבירה את התקיפות על שדות התעופה בסוריה כדי לשבש את השימוש הגובר של איראן בקווי אספקה ​​אוויריים כדי לספק נשק לבעלות ברית בסוריה ולבנון כולל חיזבאללה, כך אמרו מקורות דיפלומטיים ומודיעין אזוריים לרויטרס.

טהראן אימצה את התחבורה האווירית כאמצעי אמין יותר להובלת ציוד צבאי לכוחותיה וללוחמי המיליציות הנאמנות לה בסוריה, בעקבות שיבושים בהעברות קרקעיות.

קצין בכיר בצבא ההגנה לישראל אמר ביום חמישי כי חיזבאללה וקבוצות  מיליציות אחרות הנתמכות על ידי איראן נסוגות מאזורים בסוריה שישראל תוקפת אותם. הנסיגה, לכאורה, של כוחות אלו מאזורים מסוימים היא "תוצאה של תקיפות צה"ל" בשבועות האחרונים. הוא לא אמר לאילו חלקים בסוריה הוא התכוון.

ישראל תוקפת אספקת נשק איראנית מאז 2017 כדי למנוע מטהרן להרחיב את דריסת הרגל שלה בסוריה ולהעביר נשק נוסף לכוחות הנאמנים לה.