דיווח:לפנות בוקר הותקפו אתרי צבא איראניים בדמשק ובסואידאא'. עדכונים

אתרים צבאיים השייכים לכוחות המשטר הסורי בדמשק ובמחוז א-סויידה בדרום המדינה היו נתונים לתקיפות ישראליות חדשות, אמש בחצות, במתקפה הרביעית במהלך חמשת הימים האחרונים.

סוכנות הידיעות של המשטר הסורי "SANA " ציטטה מקור צבאי שאמר כי "בדיוק בשעה 12:15 היום ביצע האויב הישראלי תקיפה אווירית עם ירי טילים מכיוון הגולן, כשהוא מכוון לכמה נקודות באזור סביבת דמשק ודרום המדינה".

 

הגורם טען כי ההגנה האווירית של הצבא הסורי יירטה את הטילים הישראלים ו"הפילה את רובם", והוסיף כי בתקיפה נהרגו שני אזרחים ונגרמו נזקים ברכוש. 

לפי מקורות מקומיים, התקיפות כוונו לאתרים צבאיים בסביבת נמל התעופה של דמשק, ובאזור החקלאי של אלסיידה זינב בכביש המוביל לכפר אל-בהדליה.

 

ההפצצה הישראלית כוונה גם לנקודת המכ"ם תל אל-צחן באזור הכפרי הדרום-מזרחי של מחוז א-סויידה.

סוללת המכ"מ שהותקפה בתל אלצחן:

 

הסלמה ישראלית חסרת תקדים  

במהלך השנים האחרונות, הגבירה ישראל את התקפותיה על שדות התעופה ובסיסי האוויר של המשטר הסורי, כדי לשבש את השימוש של איראן בקווי אספקה ​​אוויריים להעברת נשק למיליציות שלה.

מקורות מודיעין מערביים אומרים כי איראן משתמשת יותר ויותר במספר שדות תעופה אזרחיים כדי לספק יותר נשק, תוך ניצול התעבורה האווירית הכבדה כדי להעביר מטוסי סיוע לסוריה לאחר רעידת האדמה.

תקיפות ישראליות רודפות אחרי המיליציות של איראן בדמשק ובחומס

התקיפה, שבוצעה אמש על ידי ישראל, היא הרביעית בחמשת הימים האחרונים, והשלישית המכוונת לאתרי המשטר הסורי (הנמצאים בשליטה איראנית) בבירה דמשק.

ב-2 לחודש נפגעו בסיס האוויר T4 , הממוקם מערבית לעיר פלמירה באזור המזרחי של חומס, ונמל התעופה דבעא הסמוך לעיר אלקוסייר, סמוך לגבול לבנון, מתקיפות ישראליות, שגרמו לנזק גדול בשני האתרים.

 

בעבר, אתרים בסביבת העיירות חאן אל-שיח ואל-כיסווה ובג'בל אל-מאנע באזורים הכפריים של דמשק היו יעד ב-31 במרץ, מה שהוביל למותם של שני מפקדי משמרות המהפכה האיראניים, קפטנים מקדד מחקני ג'עפר עבאדי ומילד היידרי.

באשר לתקיפה הרביעית , היא התרחשה ב-30 בחודש שעבר, וכוונה לבסיס הגנה אווירית בסביבת דמשק, וכן הותקפה "מטרה נעה בכביש המהיר הדרומי, ככל הנראה שיירה של אחד האישים הזרים, מבעלי בריתו של המשטר הסורי, שהיה בדרכו לאזור המאובטח בשכונת כפר סוסה", לפי מקור מקומי.  (קרדיט: נדאא' פוסט)