מיליצייה הנתמכת ע"י איראן מתכוננת להכריז מלחמה על כוחות ארה"ב בסוריה

מקורות בתקשורת הסורית אמרו כי המיליציות האיראניות מתכוננות להכריז על מה שמכונה "ההתנגדות העממית האסלאמית" נגד הכוחות האמריקאים בצפון מזרח סוריה.

באתר החדשות הלונדוני – "אלקודס אל-ערבי" ציטטו מקורות שאמרו כי יש דיבורים בחוגים המקורבים ל"סראיה אלחורסאני" על הכנה להכרזה על מה שמכונה "ההתנגדות העממית האסלאמית" נגד הנוכחות האמריקאית באזורי צפון מזרח סוריה.

האתר הסביר כי המשטר הסורי ורוסיה השעו חוזי מתנדבים לכל המיליציות הנאמנות להם מאז תחילת מרץ האחרון, כמו "ההגנה הלאומית, גדודי המתנדבים, גדודי הבעת' ותומכי הביטחון הצבאי", והפחיתו את אספקת המזון עבור אותם ושחרר רבים מהם לצמיתות.

האתר ציין שהמציאות הצבאית מעוצבת מחדש לחלוטין, שכן כל הצעירים בגיל גיוס חובה לצבא נאלצו להצטרף או ל"כוחות המשימה" בקמישלי או ל"גדודי ח'ורסאני" בעיר חסכה, ולרשימות השניים נרשמו כ-600 בני גיל שירות חובה.

הצבא האמריקני הודיע, ב-21 בפברואר, כי בסיסו בשדה אל-עומר היה נתון למתקפות טילים ממקור לא ידוע, והאזור היה עד להסלמה בשטח שהביאה למוות ופציעות הן בקרב המיליציות האיראניות והן בקרב הכוחות האמריקאים, יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מארק מיילי, ערך ביקור פתע באחד מבסיסי הקואליציה בסוריה, כדי להעריך את משימת הלחימה בדאעש ולבחון אמצעים להגנה על כוחות ארה"ב מפני כל תקיפה. רויטרס ציטטה את מילי שאמר לכתבים שהוא מאמין שהמשימה של כוחות ארה"ב בסוריה שווה את הסיכון.

קרדיט: איראן אינסיידר   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות וחנאדק