דיווחים מסוריה: ישראל תקפה אתרים איראנים בשה"ת הצבאי אלדבעה. עדכונים

Hezbollah's Intervention in the Battle of al-Qusayr | Al Jazeera Centre for Studies

אמצעי תקשורת סורים מדווחים כי היום , אחרי חצות , בשעה 00:35 , תקפו מטוסי קרב ישראלים אתרים צבאיים של הכוחות האיראנים וחיזבאללה הפועלים בשדה התעופה הצבאי "אלצ'בעה" הקרובה לעיר אלקוצייר בסמוך לגבול עם לבנון . 

זאת התקיפה הישראלית השלישית על מטרות איראניות בסוריה ב-72 השעות האחרונות .

النظام يحول مطار الضبعة العسكري إلى مدني وتوصية خاصة بإيران | زمان الوصل

אמנם שדה התעופה הצבאי אלצ'בעה שייך לחיל האוויר הסורי אך כבר זמן רב שהוא נמצא בשליטה מלאה של משמרות המהפכה האיראנים שיחד עם כוחות חיזבאללה הם מפעילים את האתר . 

תמונה

 

יש לציין עוד כי העיירה הסמוכה, אלקוצייר, גם היא נמצאת בשליטת חיזבאללה מלאה והם מקיימים באזור נוכחות צבאית כבדה.

שדה התעופה הצבאי: 

مطار الضبعة.. ضربات مجهولة تدكّ مستودعات لحزب الله

 

עדכונים מהתקיפה:

*- أنباء عن استهداف صورايخ اسرائيلية عدة مطارات عسكرية في محافظة حمص،مطار الضبعة، مطار T4، مطار عسكري قرب القصير على حدود لبنان، محيط مطار الشعيرات – تم استهداف كلا من: #مطار_الضبعة. #مطارT4. #مطار_الشعيرات. #مطار_عسكري في #القصير وقاعدة عسكرية.

דיווחים כי התקיפה הרבה יותר נרחבת ממה שנדמה וכוללת את שדות התעופה : אלצ'בעה ,טי-4 , אלשעיראת ועוד מנחת צבאי ליד העיירה אלקוצייר ממש על גבול לבנון.

בפועל אין כל סימן שאכן בוצעו תקיפות אוויריות על עוד 3 שדות תעופה בסוריה. 

תמונה

 

קרדיט: רשתות חברתיות

*- דיווח:  מערכות ההגנה האווירית הסורית ירו לעבר הטילים הישראלים העוינים שטסו בשמי מחוז חומס  ואף הצליחו להפיל את רוב הטילים. התוקפנות הישראלית בוצעה על ידי מטוסי קרב ישראלים מהמרחב האווירי של צפון לבנון.

*- מטרה נוספת שהותקפה  נמצאת בח'רבת אל-חמאם, דרומית לשין, בצפון מערב מחוז חומס. לפי דיווח אחד האתר שהותקף, בסיס צבאי "סורי" , נמצא בשליטת חיזבאללה.

תמונה

*- ציוץ מעניין של תושב סוריה ברקע התקיפה הישראלית הלילה :  למעשה, הסטירות הרצופות שמקבלות המיליציות האיראניות ואסד בסוריה מישראל ללא כל תגובה חושפות בבירור את ה"אנושיות והסובלנות" של המיליציות הללו. כמובן, הסובלנות היא רק עם ישראל, אבל התגובה תהיה לאזורים המשוחררים בצפון מערב סוריה. 

תמונה

*- מקור צבאי סורי: בסביבות השעה 00:35 הבוקר, היום, האויב הישראלי ביצע תוקפנות אווירית מכיוון צפון מזרח לביירות, כשהוא תוקף כמה נקודות בעיר חומס ובאזוריה הכפריים . יש 5 פצועים וכן יש נזקים ברכוש.

*-