ואצלנו? הפנטגון: רק מחצית מצי מטוסי ה-F-35 שלנו מבצעי

הפנטגון אמר שכ-53.1% מצי מטוסי הקרב F-35 שלו מוכנים מבצעית למילוי משיממות קרביות החל מפברואר.

סוכנות הידיעות "בלומברג" דיווחה ביום חמישי כי בארצות הברית יש 540 מטוסי קרב מסוג F-35 וכמחציתם אינם מוכנים לביצוע משימות, בערך 15% מתחת לגבול המקובל.

מנהל תוכנית המטוסים לוטננט גנרל מייקל שמידט הזהיר כי רק כ-53.1% מצי ה-F-35 נחשבו מוכנים למשימות מבצעיות החל מחודש פברואר, והדגיש שזה הרבה מתחת למקסימום המקובל של 65% אחוז .

"מטוסי ה-F-35 המסוגלים להשלים משימה מבצעית מלאה הוא פחות מ-30%" – כך  אמר לוועדת המשנה לתעופה של בית הנבחרים בדיון ביום רביעי.

"זה לא מקובל ומיקסום המוכנות היא בראש סדר העדיפויות שלי", אמר שמידט, והצביע על כך שהוא מתכוון להשיג עלייה של 10% מהשיעור הנוכחי בתוך 12 חודשים.

 

"ישארו אתגרי המוכנות, כפי שמצוין על ידי מספר ממצאי GAO (שיעור הקיבולת המלאה הממוצעת)", אמר.

שיעור הקיבולת המלאה הממוצעת של הצי היה כ-39% ב-2020; שיעורי המוכנות היו נמוכים יותר מאשר באותה שנה, על פי משרד האחריות הממשלתית. שיעור הקיבולת החלקית לשנת הכספים 2020 היה 69%.

על פי משרד הבדיקות המבצעיות של משרד ההגנה, שיעור הזמינות של כלי טיס המשמשים למשימות קרב עמד על 65% בסוף שנת הכספים 2022.

לא ברור אם שיעורי ההתראה בחודש שעבר סימנו על תחילתה של מגמה ארוכת טווח או על ירידה קצרה וזמנית. 

בהצהרה של שמידט לא פורטו הסיבות לירידה, אך בעבר כשל בחלקים וברכיבי המנוע בתדירות גבוהה מהצפוי היו הסיבות העיקריות.

(מעניין לדעת מה שיעור המוכנות המבצעית של מטוסי האף 35 בחיל האוויר הישראלי ? והאם גם הם סובלים מאותן "מחלות" ?  ובכן…. לא תדעו לעולם!!)

מטוסי F-35 נאבקים לטוס!  דרום קוריאה מתוסכלת מלוחמי החמקן הפגומים שלה מתוצרת ארה"ב
קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: באדיבות חיל האוויר האמריקאי